87gt50 October 5, 2007 Report October 5, 2007 Ja, jag vet att detta inte handlar om Mustang, men jag behöver ha lite input från er som ev äger eller har annan vettig info om Explorer 2002 till 2005 (gen 3). Vad är bra/dåligt, soppaekonomi i verkligheten, hur är den att dra tungt med osv, osv...Gör gärna jämförelser med förra generationen om ni kan, jag hade en 98 för ett par år sedan som jag fortfarande skulle kalla den bästa bil jag haft. Håller på för fullt att övertyga frugan om att det är det perfekta bilvalet för 2 vuxna, 2 barn, och hund som åker hundbur, + att jag behöver en bil som jag kan dra ett 2 tons släp med. All feedback uppskattas!Grufman, du som förmodligen håller på med dessa en del, hur ser det ut på verkstadssidan? Har läst och hört om en hel del TSB på 02an, men hur är de andra? Siktar förmodligen in mig på en 04a med 4.6. Bra eller anus?Tackar på förhand!!mvhJocke Citera
87gt50 October 8, 2007 Author Report October 8, 2007 så stort bilintresse bland alla dessa medlemmar på detta forum, och ändå ingenting om nyare Explorers?? Konstigt... Citera
Nenne October 8, 2007 Report October 8, 2007 så stort bilintresse bland alla dessa medlemmar på detta forum, och ändå ingenting om nyare Explorers?? Konstigt...Bilar ja, lastbilar nej Citera
grufman October 8, 2007 Report October 8, 2007 dom brukar funka rätt bra. bältessträckarna brukar fucka (dom man sätter säkerhetsbältet i), airbagen slår i frånHjullager runtom på framförallt 02'orsen är det det vanliga, typ spindelleder, kränghämmare, bromsar osv men det är inget konstigt med det. Jag skulle välja V8-motorn, den är go den. MKT driftsäker. bra köp!men du.. provkör inte 06'an.. då vill du inte sätta dig i en 02'a igen ;-)vill du ha den karrossen skulle jag satsa på en 04'a 05'a. Finns även med V6 som flexifuel som kan funka om man vill åka lite snålare. Steffe Ernryd brukar ha några i lager. Citera
Recommended Posts