Thure October 13, 2007 Report October 13, 2007 Hej på er mustangvänner!Har tänkt bygga mig en ny motor till min mustang Mach 1 -69.Min fråga är hur identifierar man ett block som har 4 bultad vevoch som är ett 351 W?Tacksam för tips.Thure... Citera
Nenne October 13, 2007 Report October 13, 2007 Fyrbultad 351W? Finns det några sådana över huvud taget? Citera
Nenne October 13, 2007 Report October 13, 2007 Svar på min egen undran, några eftermarknadsblock:FRPP A4 (M-6010-N351 ?)DART SportsmanDART Iron EagleWorld Products Man O War Citera
Per Berglund October 13, 2007 Report October 13, 2007 Jo block från 69-74 är "förberedda" för 4-bult orginal men bearbetades ej i fabrik för det.Dessa block är enkla att eftermontera på 4-bult påJag har ett sånt block och har gjort det.Det går att ana att det är mer material där de yttre bultarna går in.Om du klickar på bilden syns det bättreDet finns även senare marinblock och vissa truckblock men jag kan inte nummren för dessa.Sen naturligtvis alla nytillverkade block som Nenne nämde om Citera
Thure October 14, 2007 Author Report October 14, 2007 Tack för informationen från er alla, jag får väl titta lite och kolla kostnaden för de olika alternativen som ni hade.Ett nytt eftermarknads block låter ju frestande men kostar väl en hel del kan man ju tro.MvhThure Citera
Nenne October 14, 2007 Report October 14, 2007 Eller en starkare design: Man får banka på fjädertornen en hel del för att få ner en Hemi i en Mustang. Citera
ThomasFB October 15, 2007 Report October 15, 2007 Banka räcker inte... Man blir till att kapa Hade inte 427 Sideoiler samma design, eller minns jag fel? Citera
Recommended Posts