Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej igen!

Hoppas ni inte blir less på mig och mina motorfrågor, däremot blir jag frustrerad och irriterad på mig själv :evil: när jag inte hittar felet!!!

Nu till frågan

Jag har fått bilen att gå jämt och fint när motorn är varm men när den är kall vandrar den mellan 500 och 1000 varv och ryker som f-n vid krypkörning.

Vad är det som styr kalstarten (choken)

Egna funderingar: Har air change temperatur sensor och coolant temperature sensor något med kallstart att göra???

Har även kollat IAB genom att dra ur kontakten för att se om den funkade, motorn stannade direkt (motorn var kall).

Har inte rengjort den för att jag tyckte inte den såg ut att vara skitig.

Mvh

Robban

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...