October 19, 200717 yr comment_44696 Är nyfiken på bränsleförbrukningen på de nyare Mustangerna.Hur mycket drar en -05 och senare med V8 ?Kenneth cmc 1860.
October 19, 200717 yr comment_44701 Jag har ju kompressor i min mustang.min drar ca 1,2-1,4 liter på landsväg, till o med ner på 1,1 om man e väldigt väldigt fin på gasen, stadskörningen vet jag inte hur mkt den drar men det är vääääldigt mkt
October 20, 200717 yr comment_44703 Körde Göteborg - Ålesund i Norge tur och retur på 0,98 i somras (ca 160 mil).I Norge håller man fartgränserna mycket noggrant d v s man kör mest i 80 kmh, å andra sidan är det mycket upp och ner på fjällen. Här hemma går det väl en "kvarts tank" t o r stan (5 mil)men - man skaffar ju inte en Mustang för att köra bil med låg bränsleförbrukning. // Håkan
October 20, 200717 yr comment_44711 Precis som med alla andra bilar, beror på hur / vart osv du kör!Jag har kört min på ca 0,89 l/milen när jag körde ner Farmor till Trolleholm...men då är man väldigt lugn och fin, inga "hårda" omkörningar, hastighetsgränsen överskrids aldrig osv!I normala fall så snittar jag typ 1,1-1,3 beroende på hur jag kör, då håller jag ganska högt tempo i den "vardagliga" (Ja, jag använder bilen dagligen till och från jobbet) körningen, är inne i stan och snurrar en del, och kör en hel del "inspirerad" körning!/Jocce
October 22, 200717 yr comment_44781 Jag kör med den inställningen att det ska vara kul att köra, så med det i facit så kommer jag aldrig ubder 1,5/mil. Hon får vad hon vill ha, jag skiter i vad plånboken säger iom att det är en säsongsbil för mig......Men det går ju att komma lägre, men då har man ju inte lika kul bakom ratten heller. Köper man en musse så lägg till några tusen till i budgeten, annars blir du besviken...
October 29, 200717 yr comment_44980 Om jag kolla snittförbrukning på min sen jag köpte den i somras så har den dragit 1,42l/mil. Förstår inte riktigt hur den kan dra så mycket, har varit en hel del långkörning med den och tycker inte jag gasar så mycket.
October 30, 200717 yr comment_45002 den som ställer den frågan ska inte köra hobbybil... pst om du inte köper en musse eller va de månne må var så slipper du en extra försäkring för den samt service däck å allt... för att inte glömma alla inträden på alla bilträffar... ursäkta har vaknat på fel sida ida... kör så de ryker...