snock October 24, 2003 Report October 24, 2003 Om man vill få lite snurr på en 302:a, som ju i sammanhanget har ganska begränsad slagvolym, föreställer jag mig att man är hänvisad till det övre varvtalsregistret. Jag har läst att originalveven ska vara god för ca 6500 rpm, sedan måste något kraftigare monteras. Men är det verkligen någon idé att t.ex. montera en smidd vev istället när ramlageröverfallen bara är tvåbultade? Jonas Citera
Gäst October 25, 2003 Report October 25, 2003 302 är inte särskillt begränsad i slagvolym idag.De flesta idag som köper smidd vev passar samtidigt på att öka slaglängdenDet finns "Stroker kit" som ger upp 354cuiDå slipper du öka varvtalet vilket aldrig är bra.Om du är på jakt efter mycket effekt så är ett "stroker kit" bästa köp.Då får du även smidda stakar som är ett måste,Ramlager överfallen kan du göra om till 4-bult. De finns att köpa eller tillverka egna.Så här gjorde jag mina Citera
Mike October 26, 2003 Report October 26, 2003 Det bästa alternativet för att förstärka ett två bultat block är att montera en (Main Stud Girdle) TrickFlow har en nr: TFS-51500700. Citera
Recommended Posts