Jump to content

Featured Replies

comment_45147

Det verkar i alla fall vara funktionellt när det ryker till ur trumpeterna (antagligen "rensar" han NOS systemet). Mer kan man knappast säga utan att se installationen.

Ursäkta motortillverkaren ;) men det här är troligen de längsta trumpeter som nå'nsin använts på en racemotor.

http://www.photoessayist.com/canam/uop/car.htm

comment_45152

Bilder på motorn samt kommentarer om ägaren finns på denna tråd:

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... aleen.html

Verkar skumt, speciellt eftersom originalluftburken sitter kvar.

Enligt tråden verkade det som om ägaren hade en skruv lös någonstans, men man skall inte tro allt som skrivs på Internet....

Mats

comment_45153

Jag har sett bilen diskuteras på ett par andra forum sedan mitten av september, men jag har missat de där bilderna. Om det är riktigt som skrivs i första inlägget så är det minsta man kan säga om ägaren att han lider av en alltför livlig fantasi. :roll::roll::roll::roll::roll::roll:

comment_45165

Sven, inte för att det är så himla viktigt, men har Du en länk till platsen där Du hittade den bilden? Motorn i bilden ser ut som en av motorerna Dodge/Plymouth använde 1965 tillsammans med automatlåda (kortare trumpeter på de manuella bilarna).

comment_45186

Det ska vara en av de 360 Super Stock Sedaner som blev producerad 1965 160 Plymouth och 200 Dodge alltså en 1965 Factory A/FX Hemi som körde höga 9or 140-mph 1965, men detta får vi inte diskutera här på detta forumet så maila om det är något annat annars kanske jag blir utkastad :cry::cry:

Sven

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...