Terner Posted November 21, 2007 Report Posted November 21, 2007 Jag har ju satt en 5,0 HO (302:a) från 90 i min mustang med en T5 låda.Eftersom jag tillfälligt inför regbesiktningen tagit bort insprutningen och satt på en förgasare så behöver jag den äldre typen av fördelare.När jag tar bort fördelaren som tillhör motorn och jämför med 289:ans fördelare jag ska sätta dit är röret under drevet ungefär 1/2 tum kortare än 90:ans. Har det någon betydelse ?Om så ser jag tacksamt fram emot tips på vad jag ska använda. Måste ju ha en fördelare i alla fall med vikter som reglerar förtändning.Önskar också köpa en passande fördelare då den gamla jag provade med är rätt glapp !!!!!!/Terner 0706206374 Quote
Husse Posted November 21, 2007 Report Posted November 21, 2007 Tjena har en Mallory dubbelbrytare för en Femhundring plus frakt.Fullt fungerande komplett med lock och rotor och brytare.Har själv haft den på en -89 5.0 (dock ingen HO utan en 5.0'a från en Van) men den borde även passa din.Det var skillnad på längden på Malloryn och min original, men det funkade ändå. Quote
Recommended Posts