Jump to content

Mustardo


mats g johansson

Recommended Posts

Någon som satt en Lamborghini Gallardo drivlina i en Mustang. Varför kan man ju undra.

SEMA, det säger ju egentligen allt! vill man sälja mugghållare så måste man locka köpare till sin monter så de inte irrar sig in hos någon annan som också säljer mugghållare :lol:

Eller ... Eftersom Ford inte fullföljde det man kunde ha gjort med den 2003 Boss 351 som visades upp bl.a. på 40-årsjubileet i Nasgviolle, TN, så tyckte väl någon att det behövdes en lite maffigare rova.

Link to comment
Share on other sites

Minst sagt udda och ovanlig bil/motorkombination men ganska imponerande arbete.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, möjligen att det är lite synd att inte använda sig av Forddelar fast å andra sidan, det gör ju alla andra! :P

Kul bygge var det i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Titta INTE på den här, skruva inte heller upp volymen... :--

http://carscoop.blogspot.com/2007/11/bm ... -laps.html

hittade länk från sidan. Som en gammal BMW fanatiker är detta godis...ännu till på legendariska Ringen med Nordschleife. Bilen är ganska vass....Ingen nybörjare i spakarna heller...

Inte mera laddtryck än vad en ko har vid utandning.. Jag kör själv med 0,85 Bar...

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstått det rätt så är denna vagn till salu.

http://www.bid2aid.com/website1/sd_page/2/2/index.php

Bara att bjuda..

Jag har haft förmånen att besöka ett antal BMW-preppare i Tyskland genom åren och är övertygad att man nästan kunde utföra operationer i en del av dessa faciliteter där bilar byggs och moddas. Dessutom är det teknik av den högre skolan, inte ve'bodstrimning. Det finns några verkliga BMW-gurun, bl.a killen som preppat motorn till just denna bil, som har lång erfarenhet av just detta märke. Därtill kommer ännu fabrikens egen hotrod-smedja, BMW Motorsport GmbH, som är dotterbolag till BMW AG.

Ett litet exempel: Om man kan räkna F1 som någonslags måttstock finns det en del intressanta detaljer från bl.a 80-talet. I turboerans början utgick man från "standard-begagnade" motorblock då man gjorde motorer till F1. Man ville ha block med tillräckligt många termiska cykler bakom sej. Då det begav sej under tidkörningarna, plockade man ca 1100-1200 hästar ur dessa maskiner, eventuellt 1300, vilket var den absolut högsta effekt någon hade att tillgå på den tiden. Man uppskattade att BMW låg ca 30-50 hästar högre än konkurrenterna med sina 1,5 liters turbomotorer.

Lägg märke till hur lugnt och stabilt denna M3 uppför sej på Ringen, bilen ligger som ett stryklod i banan, är säkert en njutning att köra. Mycket intressant, men då allt stämmer, går det undan, även om effektuttaget är ganska moderat.

SOORRRYYY- offtopic

:oops:

Link to comment
Share on other sites

Nix pix, blir inget av med det. Finns inte planer i världen att jag skulle göra det, grannen är Blatte Motor Wagen freak, och jag måste ju hålla grannfejden igång. "ler"

Jag kämpar som f_n att övertyga honom att vinkel puffror från andra sidan atlanten är det bästa som finns. Funkar dock inte alls.

Lite häftigt är det nog, men säg inget så han hör :--

Link to comment
Share on other sites

Heh..

Med erfarenhet av båda, satsar jag mina kulor på Bayern..

Man kan dock inte göra jämförelser rakt av. Det är fråga om preferenser.

Somliga tar problem över BMW, andra tar motsvarande över Mustang och Hemicuda...

Men ack så roligt, då man vet att någon alltid tar till sej problem, vad man än åker med. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...