haakan Posted November 25, 2007 Report Posted November 25, 2007 HejHar en Mustang -66 som jag ägt sen i våras , en Califonia bilLuft pumpen med tillhörande delar fick jag med i kartong , nunär jag renoverat motorn tänkte jag montera tillbaka det , menskulle behöva ett typ "kopplings schema" till alla luftaslangarNågon som vet Motorn är en 289 2v med C4 ingen AC//Håkan Quote
Nenne Posted November 25, 2007 Report Posted November 25, 2007 Autozone har en hel del matnyttiga bilder och beskrivningar.http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm Quote
haakan Posted November 25, 2007 Author Report Posted November 25, 2007 Tack för tipset men kommer inte in på sidan//HåkanAutozone har en hel del matnyttiga bilder och beskrivningar.http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm Quote
Nenne Posted November 25, 2007 Report Posted November 25, 2007 Skumt, det gör inte jag heller. Förhoppningsvis bara ett tillfälligt problem. Quote
Ronnie S Posted November 26, 2007 Report Posted November 26, 2007 Det skiljer en del i utförande på luftpumpsanlägningen mellan olika årsmodeller, på en 66:a ser det inte riktigt ut som på bilderna i Nennes länk, och det finns t o m minst två varianter under 1966. Jag hade tidigare en 66:a där jag återmonterade luftpumpen, jag kommer dock inte ihåg alla detaljer så här efteråt. Det finns en bra bok som handlar om Ford small-block, där det finns en del bra bilder på avgasreningen: http://www.fordsmallblock.com/Klickar man sig vidare in på hemsidan finns det ett exempel på en sida som handlar om avgasrening -66: http://www.fordsmallblock.com/6-39.htm Bilden visar inte en Mustangmotor, men det är mest luftrenaren som skiljer. Quote
haakan Posted November 26, 2007 Author Report Posted November 26, 2007 Får ett par ansutningar överNågon som har en -66 med luftpump ?Hör gärna av er//HåkanDet skiljer en del i utförande på luftpumpsanlägningen mellan olika årsmodeller, på en 66:a ser det inte riktigt ut som på bilderna i Nennes länk, och det finns t o m minst två varianter under 1966. Jag hade tidigare en 66:a där jag återmonterade luftpumpen, jag kommer dock inte ihåg alla detaljer så här efteråt. Det finns en bra bok som handlar om Ford small-block, där det finns en del bra bilder på avgasreningen: http://www.fordsmallblock.com/Klickar man sig vidare in på hemsidan finns det ett exempel på en sida som handlar om avgasrening -66: http://www.fordsmallblock.com/6-39.htm Bilden visar inte en Mustangmotor, men det är mest luftrenaren som skiljer. Quote
R Lenngren Posted November 26, 2007 Report Posted November 26, 2007 Jag har en -66 med termactor anl. intakt. ( smog ) skall kolla ifall jag hittar en skiss på detta. Jag återkommer.Mvh Rolf L Quote
haakan Posted November 27, 2007 Author Report Posted November 27, 2007 Vore kanon , räcker med enklaste skissen , bara jag ser vart slangarna tar vägen //HåkanJag har en -66 med termactor anl. intakt. ( smog ) skall kolla ifall jag hittar en skiss på detta. Jag återkommer.Mvh Rolf L Quote
haakan Posted December 1, 2007 Author Report Posted December 1, 2007 Det löste sej med luftpumpen , det var enklare än vad jag gav skenav , ena slangen på pumpen ska vara pluggad , sen löste sej restenLade ut en bild på min hemsida http://www.usabilen.com under Min Mustang som visar luftpumpens anslutningar//Håkan Quote
R Lenngren Posted December 10, 2007 Report Posted December 10, 2007 Hej Tyvärr tog det en stund pga att datorn packade ihop. Jag har hittat uppgifter på länk som du kan kolla på, kan vara samma som Nenne menar. Där finns uppg. hur man testar så att allt funkar som det skall.http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htmJag kollade på dina bilder, helt ok. Min pump har bara 2 st rör inget som är pluggat. Min bil är tillv. lite senare 28 juni 1966 om det beror på olika smog-pumpar?Mvh Rolf L Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.