Juline Posted December 2, 2007 Report Posted December 2, 2007 Har en 67-ht med fyrbullts framtill.. ska så småningom skaffa mig fembullts, men min fundering/fråga är om det är ngn skillnad på spindeln mellan fyr- och fembullts? och isf vart man lättast kan hitta detta.. MVH Niclas Quote
Tommyax Posted December 3, 2007 Report Posted December 3, 2007 Hej.Vad jag förstår så skall det inte skilja nått på själva spindeln, lager och dyl är detsamma på 67 och framåt,,, förutom på 65-66 6 cyl.Däremot skiljer det på navet och trumman som då är 5 bultad.Är det trummor fram du behöver så kan du köpa mina billigt.Då de ligger och skräpar i garaget. Dock krävs rengöring etc.Jag har monterat nytt skivbromskit från SSBC,, det kan vara ett alternativ för dig de passar på trumbromsspindlarna.//Tommy. Quote
CMC-49 Posted December 16, 2007 Report Posted December 16, 2007 Hej det är samma spindel till 6an och 8orna:- de heter c6 någonting så det måste vara samma från 67 och uppåt några år:- Quote
Juline Posted December 16, 2007 Author Report Posted December 16, 2007 Tack för era svar.. dem hjälper mkt!!MVH Niclas Quote
Recommended Posts