Jump to content

Avgassystem??


Mohlin

Recommended Posts

Jag har precis fått hem ett Steeda CAI från Pernolf, dock ej monterat ännu.

Nu har jag insett att bilen låter alltför töntigt och vill göra något åt avgassystemet!

Vad kan man sätta dit?

Hur pass mycket motstånd behöver motorn, det låter ju lockande med raka rör men jag gissar att det inte funkar?

Link to comment
Share on other sites

Magnaflows X-pipa med steedas slutrör låter riktigt bra, men ganska så mycket också.

Har du sånt hemma? Pris?

Mohlin, det finns ett flertal som tar hem med container här på forumet för ca 12 kr/dollar. Bara att beställa från dom stora leverantörena med andra ord. Dock, vilket märke/model du ska ha är nog svårare att avgöra.

Själv har jag Ford Racing Axleback(Borla stingers), vilket gör mycket gott för ljudet utvändigt, inte lika roligt invändigt :cry: Jag har Magnaflow X-pipa på väg hem för ca 5600:- som ska på i vinter, vilket jag hoppas ska ge lite effekt också. Detta är också en förberedelse för lite annat godis som förhoppningsvis ska på i vinter/vår !!

Link to comment
Share on other sites

Det lutar nog åt att jag tar hem nåt själv, sitter o spanar lite i usa nu, blir nog Magnaflow X + nåt kul slutrör.

Frakten är visserligen dyr, men det har man tillbaka med tanke på dollarkursen ändå. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
X-pipan tar jag inte hem längre eftersom den kostar så in i h-e mycket att frakta med flyg. skickar pm med pris.
Ursäkta är priserna hemliga??? Du representerar ju ett företag, kan du inte lägga ut priset och inte bara PM:a ???

Bara en fråga... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag monterat Steeda CAI + Steeda Axle-Back slutdämpare, men jag måste tyvärr säga att bilen låter fortfarande fånig.....

Vad fan blir nästa steg?? :twisted:

Byt till Borla stingers(Ford racing axleback) :D

Link to comment
Share on other sites

X-pipan tar jag inte hem längre eftersom den kostar så in i h-e mycket att frakta med flyg. skickar pm med pris.
Ursäkta är priserna hemliga??? Du representerar ju ett företag, kan du inte lägga ut priset och inte bara PM:a ???

Bara en fråga... :lol:

Anledningen var att priset var uträknat efter den extremlåga dollarkursen, och inget som skulle vara aktuellt när den är tillbaka i normal nivå.

Link to comment
Share on other sites

Bra synpunkt Pineman,

Lite hokus Pokus kring det här med priser.

Tycker att alla kan lägga ut vad saker kostar. Priset är bara en komponent. Leveranstid, leveranssäkerhet, distributionskostnader, garanti, kvalitet, Kunskap.... ja det finns fler komponenter.

Personligen värderar jag support, enkelhet, kompetens och tillgänglighet

På ren svenska - skiter jag i priset - och är mer intresserad av kostnaden - för att få något gjort med pållen.

Har köpt från Grufman, Han i Åtvid, KR å säkert några mer.

Jag vet numera vad de står för och har lärt mig vem jag kan köpa vad av.

Detta bör ni (alla) akta sig för....

Vi har jättestor erfarenhet. Jämfört med vaddå? :?:

Otydliga svar på det mesta - "svårt å säga på telefon" :?

Diffusa svar på problem - "kan va vad som helst" :shock:

Grumligt om vad det kostar (typ ta med 10000....) :roll:

Det "fixar" vi..... STOR VARNING! :--

Du hittar svar på den å den hemsidan !!!! Men herre gud..... :twisted:

Jorrå både luttrad å erfaren - lärpengar kallas det.

Om någon vill så kan ni få min lista över seriösa och kunniga företag i Sverige. OBS Gäller 94-95 och lägger inte ut det här. Maila i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev

X-pipan tar jag inte hem längre...

vad är det för hokus pokus med att jag PMar ett pris då?

som jag räknar specifikt på gällande dollarkurs. Till skillnad mot vad många tror så kostar det massor att flygfrakta, därför räknade jag fram ett "just nu" pris då jag inte har lust att förlora på affären.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag monterat Steeda CAI + Steeda Axle-Back slutdämpare, men jag måste tyvärr säga att bilen låter fortfarande fånig.....

Vad fan blir nästa steg?? :twisted:

Byt till Borla stingers(Ford racing axleback) :D

Nej fan heller, jag har ju precis satt dit Steeda-prylar!

Link to comment
Share on other sites

Fråga Anders (AJ) vart han har beställt ifrån, kan tyvärr inte hålla samma pris.

Jag köpte från Summitracing och tog(har inte fått grejerna än) hem via KR Motor som tar en kontainer och då blir ju frakten hyfsat billig på sådana skrymmande prylar. Så det är bara att anlita någon av dom som tar hem, finns som sagt några här på forumet som annonserar.

Däremot att t ex ta hem en kompressor för typ 12$dollar/krona blir ingen bra affär då frakten blir oproportionligt stor. Så den funderar jag på att åka över och hämta själv. Då slipper man förhoppningsvis kanske ifrån frakt och andra rättvisekostnader :P

Nåja, någon som vet vad som händer om man står där i tullen med ett kompressorkit i bagaget ? Ska man säga att man tagit med sig det från Sverige t/r för tex garantireparation ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...