Jump to content

Radio


haakan

Recommended Posts

Säkert inget nytt för flertalet här på forumet men ändå ...

Lämnade in min orginal Ford AM radio till Bendorf Elektronik

och fick den konventerad till Stereo , FM och MP3 utan att

ändra på utsendet . Vilken WOW upplevelse och ser fortfarande

"rätt" ut

//Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Den konverteringen är inte billigt men det blir jävligt häftig då man kan

ha sin gamla originalradio kvar. 8)

Jag VAR hatare av den nya tekniken men har fått vika för den, idag kan jag bara känna mig kraftigt överkörd, det kan tydligen bli bättre. :shock:

Jag har en original stereo8 med AM-FM, köpte en MP3 spelare och en s.k. FM sändare, total kostnad 500.- jag trodde inte ett dugg på att det skulle fungera, kan konstatera att jag hade fel och att det även gav bättre ljud. 8)

Har nu ett otroligt urval av musik, som det aldrig skulle finnas plats för på originalgrejorna, flera hundra låtar att välja på efter en kvälls laddning på USB minne. 8)

Det roliga är att den är flyttbar då den sitter direkt i siggtändarurtaget, har 4 bilar och den funkar lika bra i alla. ;)

Link to comment
Share on other sites

här är det billigare alterntivet som jag använde. Radion har en usb ingång som är helt perfekt inga cd-skivor liggande i bilen rymmer en fruktansvärt massa låtar :D och det bästa är att handsfacket är ledigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag har en replika radio med inbyggda högtalare i kickpanelerna monterade i min 66 Fastback. Sedan tidigare hade jag en IPod Nano med ca. 500 låtar i minnet som jag nu ansluter till radion. Jag tycker ljudet är helt ok. Den är enkel att installera och har även en anslutning till till en CD-växlare, Autosounds måste det vara antar jag. Med ett Interface till radion, som jag tänker köpa, kan jag växla mellan IPodens spellistor och radio samt att den laddar IPod batteriet. Bendorf konverterade en Buick 52 radio åt mig för några år sedan. Den fungerade utmärkt men för Mustngen är Autosound-radion ett bättre alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...