bjornpersson Posted January 19, 2008 Report Share Posted January 19, 2008 Hej!Jag har en 1970 HT med 351C som ska rulla till våren. Nu sitter det original gammal rotor och brytare och en standard 2-port förgasare.Ingen tävlingsprestanda behövs men jämn och trevlig gång önskas och kanske några extar hästar.Tips på prisvärd uppgradering ?Finns det några "kit" här hemma eller utomlands ?Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 19, 2008 Report Share Posted January 19, 2008 Ignitor, Edelbrock 500-600 om du byter till fyrport vill säga, annars tycker jag att du köper en packningsats med div extra delar till den förgasaren du har och renoverar upp den till att börja med. Det finns inget bättre än en Fordförgasare som är anpassad till den motorn du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted January 20, 2008 Author Report Share Posted January 20, 2008 OK tack!Ingnitor - om an utgår från original. Vilka delar behövs ?Räcker det med grundpaket för någon tusenlapp eller behövs tex SECOND STRIKE IGNITONBOX, Pertronix för flera tusen till ?Allt jag vill är att få jämnare gång och bli av med brytarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Hej.IgnitorI, första generationen räcker gott till en originalmaskin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maberg Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Hallo! Vill Du göra det lätt, kan Du lämna förgasaren till "Carbguy", dom totalrenoverar den med garanti och det blir bra.Carbguy c/o Clean Car ABÅrdalavägen 78, lower floor125 40 Älvsjö, SWEDEN+46-8-647 76 10, 8:30-16:30.Deras hemsida: www.carbguy.comMvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted January 20, 2008 Author Report Share Posted January 20, 2008 OK. Tack för svaren alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Hej.http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuhttp://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuhttp://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku,,,,är vad du behöver.//Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted February 9, 2008 Author Report Share Posted February 9, 2008 Hej.IgnitorI, första generationen räcker gott till en originalmaskin. Hej igen!Sitter och sammanställer andra vågen av inköp ... Ignitor - ska det vara single point eller dual point ?Har hittat följande tre modeller av Ignitor II:V8 Single PointV8 Dual PointDual Point w/ vacuumTack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Single point. Ignitor I. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted February 9, 2008 Author Report Share Posted February 9, 2008 OK tack!Varför inte Ignitor II ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 10, 2008 Report Share Posted February 10, 2008 Hej.Det går bra med den också men då måste du ha tillhörandetändspole för att den skall fungera rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cantona Posted February 12, 2008 Report Share Posted February 12, 2008 heiSatte selv inn petronix ignitor 1 isteden for dual point stifter i fjor. Byttet også gasser til edelbrock 600 m el choke. Veldig fornøyd. Bilen starter lett og går mye jevnere. Jeg har en lett trimmet 302.mvhRune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.