Jump to content

mustang cupe 1967 att köpa eller inte köpa


fst_rob

Recommended Posts

mustang cupe 1967 att köpa eller inte köpa det är frågan

Av: fast_rob online Datum: 2008-01-20 03:18:33 Ändra mitt inlägg

ford mustang 1967 att köpa eller inte köpa det är frågan.har via ett svenskt företag fått tag i en 1967 år ford mustang cupen enligt dom rost fri bil från arizona står så här:

En 67 mustang coupe.

Mycket nytt

289

Automaten renoverad för bara 80 mil sedan.

Går bra

rostfri (Arizonabil)

Behöver lack

å priset 65000 kr hemtagen å bes å klar

vad tror ni? är det möjligt att i värsta fall få igen pengarna om jag skulle i fall jag ev tvigas sälja den till sedan i fall något oförusätt skulle händ eller är det ett bra eller dårligt köp??hoppas inte att det skall behöva gå så lång men än då

bild1 http://img246.imageshack.us/my.php?imag ... 671mg6.jpg

bild2 http://img338.imageshack.us/my.php?imag ... 672fg7.jpg

bild3 http://img338.imageshack.us/my.php?imag ... 674ac5.jpg

bild4 http://img246.imageshack.us/my.php?imag ... 673cy9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Inte för att jag vill vara skeptisk, men tänk så här. Vad är det jag inte ser på bilderna, det som syns på bilderna ser ju rätt ruffligt ut, tex dåligt inpassad skärmförlängare hö fram, kass lack, hemmaknåpad upp hängning av spolarbehållare. Det mest tråkiga på sådana här bilar är ofta sånt som inte syns golv, friskluftsintag framför vindruta etc.

Rostfri betyder inte alltid rostfri, i detta fall kanske karossen är rostfri,,

Nyrenoverad låda kan betyda allt från oljebyte till faktisk totalrenoverad låda. Vem skall du hänga om det inte stämmer?

Tyvärr så är det så att många "importörer" lovar brett men håller tunt, vilket flera säkert kan intyga.

Ta reda på vilket chassinummer den har, kan vara en konverterad 6 cylindrig sak vilket kan ge problem vid bes samt sänker värdet vid försäljning.

Om det är du som skall stå som importör för fordonet så se till att "title" följer med det är usa regbevis på bilen. Annars blir det problem att få den inreggad i Sverige, då nya regler börjar gälla från 4 februari.

Det går inte att se om fälgarna är 4-bult men om det är det så är det en konv. 6 cylinderbil. Då åker du på att byta till 5 bult tex.

En fin lack konstar från 25' och uppåt fräscha fälgar och däck 10'. Så pengarna springer iväg snabbt.

Sedan är det ingen "speciell modell och det finns ganska många sådana redan i Sverige, med tanke på ev. försäljning.

Personligen skulle jag tänka om många ggr innan jag köpte bil baserat på några bilder.

Lycka till, mvh Tommy 8) .

Link to comment
Share on other sites

Av egen erfarenhet måste jag säga att uttrycket " behöver bara en ny lack" blir kostsamt. Förutom att lacken kostar mycket pengar så får den allt annat att se sisådär ut. Kofångarna som var hyfsade i jämförelse med den skabbiga lacken ser plötsligt skabbiga ut i jämförelse med den nya lacken! Och så håller det på, grill, dörrhandtag, alla gummilister, mattor, stolar, allt kommer att jämföras med den skinande blanka lacken och förmodligen förlora.

Jag vill inte vara negativ till din bil, men kalkylen kanske inte blir så bra till slut.

Det finns flera mustanger till salu i sverige som är bättre men naturligtvis dyrare men det kan nog löna sig i slutändan.

Link to comment
Share on other sites

Håller med både Janne, Tommy och Lasse självklart :D

men sedan en viktig grej i det hela hur kunnig är du själv

i att jobba med bilen intresset så att säga att tillbringa X antal timmar

i garaget för att få till bilen i det skick du vill ha den ;)

det är där man sparar pengar oftast ;)

Link to comment
Share on other sites

Några av de viktigaste bilderna är nog under bilen. Detaljer på sparklådor, fjäderupphängning etc. Man måste rostknacka under, då det kanske är det mesta jobbet att rostlaga? Bilderna är utsidan som ju bara är "kosmetika".

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...