Jump to content

Inlägg i miljödebatten: Fullständig bluff


grufman

Recommended Posts

The Great Global Warming Swindle...

I korthet: Den globala uppvärmningen pga co2 är bluff och temperatur och co2-variationerna beror på solaktivitet.

Inte övertygad? Se filmen som BBC sände i höstas, hallå SVT, när återutsänder ni den?

http://video.google.com/videoplay?docid ... 4330982445

Se och fundera... och när ni har gjort det, fyll tanken och ut och börna gärnet!

Link to comment
Share on other sites

Sådant där går att diskutera i all oändlighet. Precis som filmen om USA verkligen landat på månen (tror inte jag) och om de amerikanska myndigheterna ligger bakom terrordådet 11 september (tror inte jag).

Utan att ha sett den där filmen så är jag beredd att påstå att jordens klimat har förändrats konstant i miljoner år och gör så ännu, dock är jag säker på att människan PÅVERKAR klimatet med utsläpp etc men att det i grunden alltid kommer ske klimatförändringar vare sig vi säger bu eller bä...

Link to comment
Share on other sites

Kolla filmen.

En sak är iallafall säker. "Mobben" som driver klimatfrågorna är stark och mäktig och vet hur propaganda fungerar.

Precis som säges, vem tjänar pengar på detta???

Link to comment
Share on other sites

Vad säger att det som framkommer i filmen är 100% sant? De vill skapa en debatt... De som gjort filmen är uppenbarligen bra på att propagera med då.

VArt ett satans liv om filmen om terrordådet. Där hävdades med "stark bevisning" att USAs regering arrangerat allt. Är det med sant då? 8)

Link to comment
Share on other sites

Vad säger att det som framkommer i filmen är 100% sant? De vill skapa en debatt... De som gjort filmen är uppenbarligen bra på att propagera med då.

VArt ett satans liv om filmen om terrordådet. Där hävdades med "stark bevisning" att USAs regering arrangerat allt. Är det med sant då? 8)

Ingenting är sant förrän man vet!! Men hysteri har uppkommit förr!

JAG tror att detta är en ny hysteri. Du får tro vad du vill,

Godnatt!

Link to comment
Share on other sites

Vad säger att det som framkommer i filmen är 100% sant? De vill skapa en debatt... De som gjort filmen är uppenbarligen bra på att propagera med då.

VArt ett satans liv om filmen om terrordådet. Där hävdades med "stark bevisning" att USAs regering arrangerat allt. Är det med sant då? 8)

Ingenting är sant förrän man vet!! Men hysteri har uppkommit förr!

JAG tror att detta är en ny hysteri. Du får tro vad du vill,

Godnatt!

Precis, allt vinklas, från båda håll, så just DU skall tro på dem.

Det ÄR en hysteri, men knappast att vi helt oskyldiga till delar av den.

"Den utan skuld kastar första stenen" 8)

Link to comment
Share on other sites

Det är inte många år sedan vi var på väg mot en ny istid, nu håller vi på att stekas ihjäl, och sedan drunknar vi.

Pågående uppvärmningen är en del av en större uppvärmningscykel som startade på 1100- talet e.k.

Ta det lungt, det blir strax kallare igen.

Den propaganda som nu förs, sväljer alla helt okritiskt med hull och hår.

Man bör värna om miljön, och göra sitt yttersta för att inte skada den, även om det kostar lite extra.

Jag protesterar dock skarpt mot nuvarande system, där det finns en hel del fripassagerare medan pöbeln i de nordiska länderna står för notan.

Bäst att sluta, blodtrycksmätaren ligger på röda området redan, och säkerhetsventilen sjuder. :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det är inte många år sedan vi var på väg mot en ny istid, nu håller vi på att stekas ihjäl, och sedan drunknar vi.

Pågående uppvärmningen är en del av en större uppvärmningscykel som startade på 1100- talet e.k.

Ta det lungt, det blir strax kallare igen.

Den propaganda som nu förs, sväljer alla helt okritiskt med hull och hår.

Man bör värna om miljön, och göra sitt yttersta för att inte skada den, även om det kostar lite extra.

Jag protesterar dock skarpt mot nuvarande system, där det finns en hel del fripassagerare medan pöbeln i de nordiska länderna står för notan.

Bäst att sluta, blodtrycksmätaren ligger på röda området redan, och säkerhetsventilen sjuder. :twisted::twisted::twisted:

Förstår hur du tänker ;)

Tänk bara om alla Kineser blir sugna på att köpa bil

de har ju redan köpt upp det mesta av stålindustrin och är på

stark frammarsch så vad händer då 3 världskriget?

Link to comment
Share on other sites

Tja, som alltid- det finns många infallsvinklar.

Moraliskt sett, kan vi inte mässa för att kineserna skall låta bli att köpa bil, medan vi köper,,

Men den ENORMA föroreningen kineserna står för, borde INTE resultera i att dom kan SÄLJA UTSLÄPPSRÄTTIGHETER åt skandinaverna. (Lika OTROLIGT som OACCEPTABELT - Ta reda på fakta om du inte tror detta påstående)

Mitt sätt att tänka är, att kineserna borde vara tvungna att KÖPA rättigheter under nuvarande omständigheter.

Dom länder som redan vidtagit betydande åtgärder för att minska utsläppen åläggs strängare krav på att ytterligare minska utsläppen än dom stater som hittills struntat i miljörening. Dessutom åläggs större %- andel på "renare" stater än på dom som inte hittills tagit hänsyn.

Fy F-n. vilken sofistikerad idioti på högsta nivå.

Är det inte totala volymen minskade utsläpp som gäller i slutändan?

Tänk själv och självständigt- svälj inte allt du blir serverad uppifrån, :twisted::shock:

Link to comment
Share on other sites

Någonting är ju på gång. Stormar o översvämningar som vi aldrig tidigare sett. En rejäl vinter har vi ju inte haft sedan -80-talet. Det är dumt att chansa o tro att det bara handlar om variationer beroende på solaktivitet eller annat. Sedan kan man ju alltid diskutera vem som skall göra vad....

Link to comment
Share on other sites

Stormar och snöfritt kan bero på andra faktorer än mänskans inverkan.

Vi bör komma ihåg hur små vi egentligen är i planetsystemet.

1) Enligt de lärda har medeltemperaturen på Mars stigit minst lika mycket som på jorden under dom senaste åren.

- Såvitt jag vet, har människan inte ännu besökt den planeten personligen.

2) Enligt National Geographic's hemsida för några veckor sedan har isbjörnen väldigt svårt att klara sej i stora delar av Finland, och nästan helt utrotats p.g.a den framskridande klimatförändringen. Vad jag vet, har det inte förekommit isbjörnar i Finland under dom senaste 10 000 åren, inte ens på zoo.

3) Vid undersökningar på Grönland har man hittat kärnor under inlandsisen. Detta indikerar att man på Grönlands breddgrader har haft spannmålsodlingar, för Kineserna kommer inte åt att lägga dit kärnorna underifrån.

Osv. Osv.

En liten korrigering till mitt tidigare inlägg, innan nån påpekar;

Kineserna säljer inte utsläppsrättigheter, men man kan köpa sej utsläppsrättigheter från Kina till Norden och Europa- förklara det den som vill.

Link to comment
Share on other sites

Problemet grabbar är att det går alldeles för fort nu

28 januari ingen vinter ingen is vid sibiriens norra kust glaciererna smälter som om man spolade dom med hett vatten.

DET GÅR FÖR FORT FÖR ATT VARA NATURLIGT.

Visst klimatet ändrar sig men över hundratals eller tusentals år.

På vikinga tiden var det varmt som i tyskland här, tiden mellen

1400 och 1850 kallas för lilla istiden.

Men nu går det alldeles för fort, jag är Skraj.

Mvh lasse :oops::oops::oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Det snöade i Bagdad för inte så länge sedan för första gången i mannaminne.........

Kineserna har just nu stora problem med snöovader och har fått kalla in armén för snöröjning.......

För tusen år sedan var våra förfäder vikingarna på Grönland och odlade spannmål.

Variationerna är naturliga och kommer alltid att finnas.

Varför skulle det var självklart att vi skall ha snö och kyla i Sverige.....

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Visst är det lite läskigt. Har t.ex. inte skottat snö ännu i vinter

linköping har fått väldigt lite av den varan.

Jobbar för övrigt med vad vårat klimat gör på de sista åren har

man sett att alg samt mögeltillväxten ökat markant till följd av varmare vintrar mer koldioxidutsläpp samt en förhöjd Relativ fuktighet

Detta gör att våra hus mår sämre idag än för bara 10år sedan.

www.friskhus.net

(Kollegan på jobbet är också CMC medlem)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Den globala uppvärmningen kommer, påverkad av människan eller inte.

Det stora problemen kommer när glaciererna smälter och havsnivån stiger.

Var ska alla männinskor i sydostasien, Holland och andra länder som ligger

nära eller t.o.m. underr havsnivån, ta vägen när havet stigit 6 meter? Då

kommer vi att få problem. Tänk vilka flyktingströmmar som då kommer.

Men den tiden ligger långt fram.

Hörde i går att man planerar att höja bensinskatten med 70 öre. Dessa miljö-

terrorister som bara ser skattehöjningar som räddningen. Om vi så helt slutade

att köra bil i Sverige, och inte släpper ut ett enda gram koldioxid, skulle det inte

påverka den globala uppvärmningen alls. Det vore bättre att vi la dom pengarna

på att hjälpa öststatsländerna och de forna Sovjetstaterna att minska sina ut-

släpp. Det skulle ha mycket större inverkan.

Därmed släpper jag denna diskussion. (Tror jag).

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hade inte tänkt lägga mig i den här debatten, men blev lite förb....d när jag hörde om skattehöjningrn på bränsle. Funderade på hur mycket pengar det drar in till staten men kan nog inte räkna så långt.

Har fått fram att vi i Sverige förbrukar ca 16 milj ton olja per år var av ca 63% går till transporter, det blir ca 10 milj ton. Någon som gillar matte kan ju räkna på detta.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

ta vägen när havet stigit 6 meter?

Bluff och båg är detta påstående. Vattennivån stiger inte närmelsevis så mycket. Detta är bara en av "sanningarna" som alla svalt med hull och hår. Propaganda kallas det, och förekom i sådana stater som Sovjetunionen, DDR, numera kvar fortfarande i Nordkorea, m.f.l.

Varför upplever kineserna den kallaste vintern i mannaminne just nu? Global uppvärmning orsakad av människan, va?

Klimatpropagandan och allt som hör därtill, är numera en miljardbusiness, räknad i vilken valuta som helst. Det är alltid nån som förtjänar pengar på större trender.

Varför flyger alla miljöclowner globen runt i förorenande flygplan för att ta del i olika konferenser, dom kunde ju ha videomöten över internet istället.

Som nu senast, ett enormt möte på Bali (varför ville ALLA från det kalla norden åka just dit?:--). Det var över 15000 delegater som flögs dit i onödan,hur mycket extra utsläpp gav det, va? Ingen hade förstånd att stanna hemma.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

ta vägen när havet stigit 6 meter?

Bluff och båg är detta påstående. Vattennivån stiger inte närmelsevis så mycket. Detta är bara en av "sanningarna" som alla svalt med hull och hår. Propaganda kallas det, och förekom i sådana stater som Sovjetunionen, DDR, numera kvar fortfarande i Nordkorea, m.f.l.

Jag håller med dig, borde kanske förklarat bättre att 6 meter var ironi! Men

problemet återstår, havsnivån stiger i vissa värdsdelar. Hos oss har vi ju

faktiskt landhöjning, p.g.a. inlandsisens försvinnande. I andra länder kommer

det att bli problem med folkförlyttningar.

Jag är ingen som sväljer allt med hull och hår. Jag behöver bevis, och åter

bevis för att övertygas. (Inte om Mustangen däremot)

Och nu kanske jag förnedrar någon; jag tror inte på gud heller.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med Pools ang dessa miljöterrorist som höjer bensinskatten med 70 öre som räddning. Vi kommer inte alls påverka den globala utsläppen genom att få Sverige att *stanna vid vägen* för att fundera på vart världen är på väg med sina årstider, temperaturer m m. Idag (lördag) kom det in rejäl snöoväder som var minst en decimeter hög på marken. Nu undrar jag hur länge det kommer ligga kvar som omväxling till allt regnande här...

RTM har en poäng i det han nämnde dvs varför flyger dessa miljöclowner till alla ställen på jorden för prata om uppvärmningen när de kunde ha en video-konferens via nätet istället?! Häromdagen pratade jag och tjejen om utsläppen från flygplan när de flesta svenskar vill prompt till tex Thailand, Rhodos osv när man kan faktiskt utforska vårt land genom bilsemester som bättre alt om man ska enbart tänka på miljön och inte på utgifterna.

Processen kan vi inte påverka mycket tyvärr för sakta ner tempot för det går vidare som det vill vare sig vi gör nåt åt det eller inte. Istiden smälte bort långt innan den första automobilen började användas av människor så jag tvivlar på att vi är skyldiga till att starta globala uppvärmningen.

Link to comment
Share on other sites

Den nu rådande uppvärmningen började på 1100- talet, (e.Kr.) med några kortare "kallare" perioder under medeltiden och även under 1800-talet.

Trenden är mycket tydlig, det har forskare påvisat om igen.

Jag tror inte att man hade lastbilstransport för manskapet under korstågen, inte heller åkte man på bilsemester från Kungadömet Sverige till provinserna under medeltiden.

Jag kan hålla med om att människan kan accelerera uppvärmningen en aning genom sitt handlande (b.la. genom att hugga ner skog som binder en väldig massa koldioxid ur luften), men fastän hela Skandinavien skulle bli ett friluftsmuseum med noll aktivitet, har det en försumbar invekan på miljön.

Hela Europas andel av totala globala utsläppena är 15%, 85% står dom andra för. Även om man körde ner utsläppen från EU- området till NOLL, så återstår ändå den där jävla 85%.

Jag kan och vill delta i minskandet av miljöproblemen, och kan tänka mej att betala min del av notan, men då måste alla andra stå för lika mycket. Vi i kalla Norden kan inte stänga av uppvärmningen i fastigheter, vi har långa avstånd mellan hemmet och arbetet, kollektivtrafiken är usel. Det finns ingen T-bana mellan Stockholm och Kiruna, eller mellan Helsingfors och Nordkapp. Hur f-n tror höjdarna att ekvationen går ihop? Skall vi alla sitta i en granhydda ute i skogen och göra ingenting- eller på sin höjd hugga ved åt varandra?

Sen kan jänkarna och asiaterna flyga hit på semesterresa för att titta på urinvånarna och deras levnadsvanor.

Link to comment
Share on other sites

Jag har läst era inlägg osv, ingen kan nånsin inbilla mig att människans sett att behandla moder jord inte skulle resultera i nån form av skada. Jag tror att alla utsläpp från mormors brakskit till fabrikerna i öst har en påverkan. Sedan som många andra tror att det lobbas för att rädda vår jord genom att ljuga, det tror jag inte på.

Klart vi måste göra nåt för att jorden skall överleva.....Tror man inte på det och hela tiden refererar till vad som hade för 1000 år sedan så tror man är ute o cyklar, visserligen bra men ändå helt fel...

Jag gör mitt, gör ni det ???

Link to comment
Share on other sites

Klart som fan att vi håller på att sabba det här klotet

som någon sade det snöade i bagdad det har aldrig skett förut.

Det är torka där det brukar vara fuktigt och tvärt om

Här i Sverige har vi fått ett badrumsklimat husen möglar

och hur många stormar har vi inte haft i år 3-4 st bara dom senaste

10 dagarna. ( totalt 10-12 brukar vara 2-3st)

Vi är så många på klotet numera och värre blir det och jodå om,

men bara om isen smälter på Grönland och antarktis så stiger vattnet

typ 6 meter :oops::oops:

Vet ni att utav alla mäniskor som har levt på jorden i alla tider

så lever 50% fortfarande. :shock::shock:

Men det är lungnt jorden går inte under men om vi inte skärper oss

så vete fan om det finns några mäniskor på klotet om 200 år

och inga mustanger heller :oops::oops::oops:

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...