Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Inför sommarens "Cruising" funderar att på att byta ut min 4-bladiga fläkt

till kylaren (289-2V med 3-raders kylare & C4) till en 5-eller 6-bladig för bättre kylning (blir lite varm på tomgång & långsam körning). Är det någon som har synpunkter/funderingar på vilken som blir bäst samt eventuella fördelar/nackdelar med båda.

Mvh & tack på förhand,

Som det sagts tidigare borde du klara dig med dinfyrbladiga om resten är i gott skick. Vad jag har märkt så är nog "fläktkåpan" och att spacern är tillräckligt lång två nog så viktiga detaljer.

om kylaren är gammal kan en omgång med kaustiksoda och hett vatten lösa upp en del avlagringar ( kylaren ska vara urmonterad ur bilen! )

Är kylet dåligt går det förmodligen hål på det av kaustiksodan men då var det ändå dax att byta ut det :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...