convertible90 February 3, 2008 Report February 3, 2008 Hej,Tänkte sänka framvagnen med ca 1" på min 1990 GT.Kapa/byta fjädrar?Tips och idéer mottages tacksamt./Lasse Citera
87gt50 February 3, 2008 Report February 3, 2008 Lasse, jag har framfjädrar som e kapade typ 1 varv eller liknande, du kan ju låna dem å se om det är vad du vill ha. Säg till i så fall så ska jag börja leta efter dem!/Jocke Citera
Swedenstang February 7, 2008 Report February 7, 2008 Jocke, hur blev det på din bil med 1 varv mindre på Org ?1 cm lägre eller mycket mer ?Jag hängde på Ford Racing "B" springs tidigaremen fram blev nog 3 cm + lägre efter att ha satt sig.För mycket för mig. Bak var det bättre däremot.Olle Citera
87gt50 February 7, 2008 Report February 7, 2008 Ärligt talat så har jag nog inte kört mer en kanske 25 meter (på/av trailer) med kapade fjädrar. Jag var tvungen att flytta mitt garage för ett par år sedan, så det blev att bara precis få ihopa bilen i rullande skick. Hade ingen fjäderkompressor tillgänglig, så jag kapade ett varv och då gick det precis att lägga in fjädrarna. på tal om fjädrar: Vill ni ha en spännande kväll så prova att installera Dragsprings! Det är en utmaning för både muskler och hjärta. När man börjar så ser det ut som det sldrig ska gå, och när du är klar så ser det ut som de ska fara ut vilken sekund som helst... Men, de funkar. Tycker man att original är långa så lägg till en decimeter så får du se hur dragsprings är... Citera
Swedenstang February 18, 2008 Report February 18, 2008 by the way, vad har du i motorn´? kompression ? ,Kolvar? kamaxel, toppar etc etc ? Dator typ, insug ?Vore kul att veta med tanke på dina hjul lyft../olle Citera
87gt50 February 18, 2008 Report February 18, 2008 by the way, vad har du i motorn´? kompression ? ,Kolvar? kamaxel, toppar etc etc ? Dator typ, insug ?Vore kul att veta med tanke på dina hjul lyft../olleTja, det är inget speciellt faktiskt.Som svar på dina frågor: original, original, NHRA stock legal kam med stock lyft, annan duration. original oportade. Dator original med RPM extender. original oportat.Coolt va? Citera
Swedenstang February 19, 2008 Report February 19, 2008 ok, då handlar det väl mycket om vikt minskning + utväxling+ slicks för att göra hjul lyft. Citera
87gt50 February 19, 2008 Report February 19, 2008 ok, då handlar det väl mycket om vikt minskning + utväxling+ slicks för att göra hjul lyft.1566kg raceready med förare, 4.88 i bakaxeln, original t-5 låda, Centerforce DF koppling (bolt on replacement) o 28x9 slicks.Kolla vad en original FOX GT väger, så ser du att det inte handlar om nån viktminskning att tala om.Har tom spolarvätska, värmepaket o tuta kvar. Citera
Swedenstang February 20, 2008 Report February 20, 2008 ok, vad har du för kam i motorn? comp el crower el likn?själv har jag en comp cams XE264HR 14 graders i minmotor med GT40 prylar + bättre komp, ca 10:1.Antar att man kan trimma hårdare men bilen funkar oksom en "daily driver" på somrarna.Rock on,olle Citera
87gt50 February 22, 2008 Report February 22, 2008 Det är en Comp Cams kam. Köpte den av Evan Smith, som är Stockåkare o redaktör på Muscle Mustangs and Fast Fords. Några värden får du inte , men med Stock legal så menas det fri duration, men samma lyft som originalkammen som bilen kom med från fabrik. Inte vidare lämplig till nåt annat än dragracing. Citera
ThomasFB February 22, 2008 Report February 22, 2008 Det är en Comp Cams kam. Några värden får du inte Tusan också, du var en besvärlig typ..... Citera
ThomasFB February 22, 2008 Report February 22, 2008 Tja, det är inget speciellt faktiskt.Som svar på dina frågor: original, original,Jassååå???? Citera
Swedenstang February 22, 2008 Report February 22, 2008 det är väl ingen "rocket science" direkt...Någon på denna sida kanske....?http://www.compcams.com/technical/Catal ... 75_230.pdfmöjligen en av deras Custom grinds längst ner.HYDRAULIC 31-411-4 260AH-10 260-9 268-9 212 218 .474 .474 110°HYDRAULIC 31-412-4 260AH-8 260-9 268-9 212 218 .474 .474 108°HYDRAULIC 31-438-4 260AH-14 260-9 268-9 212 218 .474 .474 114°HYDRAULIC 31-440-4 268TH-15 268-6 260-9 218 212 .484 .474 115°HYDRAULIC 31-415-4 268AH-10 268-4 276-4 222 226 .494 .494 110°HYDRAULIC 31-442-4 268AH-14 268-4 276-4 222 226 .494 .494 114°HYDRAULIC 31-416-4 268AH-8 268-4 276-4 222 226 .494 .494 108°Hur som helst, kul att bilen går så bra som den gör.säkert bättre än min...vad är bästa tid?/Olle Citera
87gt50 February 22, 2008 Report February 22, 2008 Tja, det är inget speciellt faktiskt.Som svar på dina frågor: original, original,Jassååå???? På frågan: "Kompression? Kolvar?" inte på kammen... Citera
ThomasFB February 22, 2008 Report February 22, 2008 Gjort allt själv? Kolvarna rätt monterade i respektive lopp- "ja" eller "nej"- svar räcker? Citera
87gt50 February 22, 2008 Report February 22, 2008 Nope, ingen rocket science alls faktiskt. -0.287 mot index (H/FI) på 1/8 mile, 8.19 alltså, och 13.19 på 13.40 index på 1/4 mile. Dock så är det över 1 år mellan dessa körningar, skulle gissa på att det skulle kunnat gå åtminstone nån 10a snabbare i fjor på 1/4.Nya index för 2008, så jag får se hur jag gör. Skaffat hus, så jag har inte skitmycket tid i garaget just nu. Måste väga om, och lätta bilen typ 80 kg för att hamna i vettig klass. Fuel Injected har gått upp i samma klasser som förgasarbilarna igen... Får inte längre ha 2-step på handkontroll, måste sitta på broms eller i mitt fall koppling, så jag ska försöka bygga om lite där. Blir väl kanske några tävlingar i år om budget o tid räcker. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.