Per Berglund February 17, 2008 Report February 17, 2008 (redigerad) Idag satte jag ihop en nypreppad C4 låda och tänkte dela med mig till er hur man gör.Tyvärr är inte alla moment med här så ni får klara er med denna något bantade beskrivning.Håll till godo! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Lygdman cmc813 February 17, 2008 Report February 17, 2008 Det går ju tok fort för dig Roligt att se lite hur en automatlåda är uppbyggd, man kanske skulle våga prova renovera en i framtiden.. Citera
Peter CMC1869 February 18, 2008 Report February 18, 2008 Vad tar du i timmen för att preppa en låda. Jag köper 2 minuter av dig så hinner du bygga 4 st åt mig Coolt bildspel Citera
Per Berglund February 18, 2008 Author Report February 18, 2008 Priset här relaterat till vilken musik jag spelar på garageradion.I detta fall tror jag det var musik från "Benny Hill" Citera
Jakob Cmc 1879 February 25, 2008 Report February 25, 2008 Måste tacka för detta bildspel, jag har nämligen precis renoverat min c4 och det är den första växellåda som jag öppnar över huvudtaget.Jag såg att jag hade missat att byta tätningarna på kolven i lamellpaketet "forward clutch piston".Jag hada bara Hansen racings sprängskiss och där var den inte med... vilket gjorde att jag inte såg den.Men tätningarna är nu bytta så nu ska lådan dit och så ska jag se om den fungerar. Citera
CMC 1061 Berra February 25, 2008 Report February 25, 2008 Kul bild spel. Och ser mycket prydligt plus snyggt. Tack för dettaBerra. Citera
sturk July 16, 2012 Report July 16, 2012 Hur demonterar man reverse high clutch drum och forward clutch and cylinder.???? Citera
Per Berglund July 16, 2012 Author Report July 16, 2012 Är inte exakt med på vad du menar men kanske så här....Ta isär dom gör du bara med en skruvmejsel....Bänd bort låsringen och sedan bara plocka isär lamellerReverse Clutch är fjäder belastad sista biten så den måste man trycka ihop en aning för att få bort låsringen.Kan vara lite meckande!Jag använder en pelarborrmaskin som press! Lägger kopplingen på bordet och vevar upp den emot borrchucken i vilken jag tillverkat hemmagjort mothållKänns säkertKolven inuti kopplingen kan vara svår få ur.Blå med tryckluft i de små hålen där axeln går så "poppar" kolven ut Citera
Recommended Posts