gugges February 18, 2008 Report February 18, 2008 HejJag saknar en orginalfälg till min mustang (så är det någon som har en till salu är det bara att höra av sig).Min fråga är om det är likadana fälgar 65-68, min är en 67:a,så att navkapslen passar.Mvh Gugge Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 19, 2008 Report February 19, 2008 Hej.Kolla på www.usabil.nu, jag har för mig att det även finnsplåtfälgar där, du vet väll att det inte bara är Fords Mustangsom har plåtfälgar, flertalet av 60-70 USA Ford fälgar passar. Egentligen är det bara fälgbredd som är olika på Fords 5bultplåtfälgar. Citera
fast66 February 20, 2008 Report February 20, 2008 jag har minst fem olika 14 tums Ford plåtfälgar. Det skiljer på både bredd och offset. Kan vara så lite som 5mm skillnad på offset. Dessutom finns ett par olika tillverkare - Motor Wheels och Kelsey Hayes - men det spelar kanske mindre roll.Om du vill ha en exakt fälg, så mät bredden och offset och posta här så kan säkert ngn leta i sina gömmor. Eller köp två och lägg din uddafälg i skuffen.Plåtfälgarna finns ju från 4,5 tum (Fairlane 62-64 med sexa - ja det är 5 bult) till 7 tum - för big block bilarna runt 1970. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 20, 2008 Report February 20, 2008 Jadå så är det, förutsättningen är givetvis att man väljeratt montera 4 lika plåtfälgar, då med samma fälgbredd ooffset, något unikt konstigt är det dock inte med USA Fords plåfälgar i övrigt, kappslarna döljer allt. F-N glömde en viktig sak , bra att veta om fälgarna skallanvändas på skivbromsar fram, det är just här det spelarroll med inpressningsdjup, har man trummor runt omgår det bra med alla typer plåtfälgar. Citera
Recommended Posts