Jump to content

Chipp


Recommended Posts

Satt och handlade lite på E-bay härom kvällen och såg något som fick

mig att hajja till. :o:o:o:o:o:o

trimchipp 20-30 Hästar för 10 dollar, suck nog för jag vet att det går att plocka säg 10% effekt ökning på moderna sugmotorer men inte för

70 spänn. Är det någon som har provat alltid kul att få höra om det.

Personligen tror jag att det är bluff, men jag kan ha fel, har hänt förr. :oops::oops::oops::oops::oops:

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

Var försiktig här. Det går att plocka 10-20 "hästar" genom att "lura" boxen att tolka sensorernas information felaktigt, eller genom att skippa informationen helt. Ett riktigt "trimprogram" är lite mera avancerat än så...Personligen skulle jag akta mej, åtminstone om jag chippade en mera avancerad prestandamotor (läs: BMW, Porsche, Audi, MB). Det kan resultera i brända ventiler, skadad topp, sönderbränd kat mm.

Ett gammalt jänkejärn är kanske mera förlåtande. En bredbandslambda + laptop visar nog hur ett dylikt "ica-chip" funkar. Om man kan läsa motorns funktion är det väl tämligen riskfritt att testa.

IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Det finns en tråd i ämnet, vi har alla konstaterat att det är en bluff!

Aha- sorry. Är det den tråden där man konstaterar att endast förtändningen justeras med hjälp av ett motstånd? Trodde det var mera avancerat program än så. :twisted: Tar tillbaka mitt inlägg angående 10-20 hp i det här fallet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...