Jonasm February 25, 2008 Report Share February 25, 2008 Här är lite bilder på min Mustang. Kommentera gärna Det är en -69Drivlina 289 med 351w toppar, annan kam, en Holley.c4 och 8" bakaxelDen är lackad -94 och är inte rörd sen dess.Har gått i Umeå sen -72. Såld till en läkare i Uppsala -69 =Svensksåld.OBS skitig på bilderna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
coke89 February 26, 2008 Report Share February 26, 2008 härligt! man skulle inte kunna få se lite motorbilder? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm February 26, 2008 Author Report Share February 26, 2008 Ja inget e omöjligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 February 26, 2008 Report Share February 26, 2008 Hej.Den ser ju kanon ut, kul med en HT till i gänget förovanliga Mustanger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 February 26, 2008 Report Share February 26, 2008 Ja den ser helt ok ut, roligt å se hur dom ska se ut... Min har varit ner plockad allt för länge nu.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan cmc 1169 February 27, 2008 Report Share February 27, 2008 Hej HelfränGillar färgkombinationen.Skulle själv vilja ha en HT också med lite pulver i.Får väl glida lite lugnt än så länge. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm August 9, 2010 Author Report Share August 9, 2010 Fick lite bilder av en tidigare ägare (20 år sen) till pärlan. Kul tycker jag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lente cmc 2346 August 10, 2010 Report Share August 10, 2010 Hej !Snygg då också men snyggare nu. Bra att de fula varselljusen har kommit bort somvar så vanliga på 70-talet. Är det samma fäljar som hängt med sedan dess ?Att dömma av den övriga vagnparken verkar det som bilderna är tagna för 30 år sen .? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm August 10, 2010 Author Report Share August 10, 2010 Japp de är samma fälgar. Då som nu. Kan inte brtyta ett vinnande konsept Det skall vara från ca -86 tror ja han sa. Jag jagar dom som ägt Mussen före jag. Bara för att få lite info och bilder från dom. Bara en fix idé ja har fått Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 2, 2011 Author Report Share April 2, 2011 Lite bilder på hänkorna. Blev i vanligt platjärn. Hittade inte i rostfritt Och skruvarna ja svarvade till med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools April 2, 2011 Report Share April 2, 2011 Varför har du svarvat av bulten. Finns det inte ett rör inuti bussningen?Mvh.P-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 2, 2011 Author Report Share April 2, 2011 Svarvade likadana bultar som orginal, fast 12 mm längre. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund April 2, 2011 Report Share April 2, 2011 Alltså svarva ner en bult på det viset är livsfarligt!Bultar är ju värmebehandlade och har ett yttre lager som är hårt som nu är förstört.Jag skulle absolut inte villja åka med i din bil! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 3, 2011 Author Report Share April 3, 2011 Alltså svarva ner en bult på det viset är livsfarligt!Bultar är ju värmebehandlade och har ett yttre lager som är hårt som nu är förstört.Jag skulle absolut inte villja åka med i din bil! Jo jag har tänkt på de med. Så de blir till att härda bultarna Sen törs du no åka med jag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 25, 2012 Author Report Share June 25, 2012 Oj de var länge sen ja uppdaterade vad som hänt.Har renoverat lådan nu...de var nån som snodde 3an för mig när ja var till storbyn om sistens. Går inte att lita på folk numera Ska se om den funkar nu..de är jue wheels och annan omnämd träff här uppe som man vill åka på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm March 26, 2013 Author Report Share March 26, 2013 Har ju hänt lite i grottan i vinter. Bygger ny motor Allt är nytt utom vev, block och stakar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 26, 2013 Report Share March 26, 2013 Tjusigt Jonas, lite mer kan du väl förtälja. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm March 27, 2013 Author Report Share March 27, 2013 Tjusigt Jonas, lite mer kan du väl förtälja.TackHmmmm nyfiken De är de "vanliga" Edelbrock top end kit RPM, rullvippor tror ja. Har inte bestämt mig ännu. Originalkolvar/stakar som är vägda och filade på gramet. Högvolymspump till oljan.MSD tändning. Och sen tror ja att de blir en 600 Edelbrock gasare. Eller en Holley 600. Elpump till de och elfläkt.Och sen som avslut PIMP MY ENGINE med diverse kåpor o färg mmFör i sommar ska ja köra Mustang och inte Mopar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 March 27, 2013 Report Share March 27, 2013 Hej.Det ser väldigt trevligt ut, tänk på kamdrivningsvalet, det kan vara det som är problemetpå min motor.Min vetgiriga hjärna har just fått meddelande att det kan nöta mot block eller kamkåpaom man använder trueroller kamdrivning.Min maskin låter väldigt frääänt men nötljudet tar bort allt i feeling, visstja här var detfel plats att skriva om mitt, vill bara nämna det jag skrev och också säga, tack för dittinlägg men mina stötstänger är nya:D. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 27, 2013 Report Share March 27, 2013 Tänk dig för 2ggr innan du sätter i en elpump, låter f-n. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 8, 2013 Author Report Share April 8, 2013 Tänk dig för 2ggr innan du sätter i en elpump, låter f-n.Jo jag vet ju att dom vill prata lite högt dom där pumparna. Så min tanke är att ja ska dränka pumpen i tanken. Ska se om ja hittar nån pump från en nyare bil och bygga om tanken så jag får ner den.Sen har ja en fråga. Vist är momentet på överfallen/vevstakarna. 60-70nm på överfallen och 50-60nm på vevstakarna? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools April 8, 2013 Report Share April 8, 2013 Va håller du på med Jonas? Skaru köra ifrån oss allihop i sommar? Vad siktar du på?Jag har en Holley 600 liggandes om det skulle va intressant. Behöver repareras, mendet finns ju repkit. Bottanpalttan måste bytas bl.a.MvhP-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 9, 2013 Author Report Share April 9, 2013 Va håller du på med Jonas? Skaru köra ifrån oss allihop i sommar? Vad siktar du på?Jag har en Holley 600 liggandes om det skulle va intressant. Behöver repareras, mendet finns ju repkit. Bottanpalttan måste bytas bl.a.MvhP-OVadå köra ifrån. Har ju en hel sommar att köra ikapp.. Siktar på. Att få köra Mustang i sommar Tack men nej tack. Jag ska köpa nytt. Orkar inte att skruva i onödan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 9, 2013 Author Report Share April 9, 2013 Ni som brukar använda Edelbrocks toppendkit på era 302. Vilka stötstänger använder ni då ? Längden. Går de ha original stötstänger ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 30, 2014 Author Report Share July 30, 2014 Nya fälgar o däck [emoji3] Nu går hon som hon ser ut [emoji6] som en raket Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts