Jump to content

Gammalt minne


CMC 1061 Berra

Recommended Posts

Kom och tänka på min riktiga upplevelse med mustang. Jag tror att det var på våren 1970. Min bästa kompis farsa. Han hade köpt en Ford mustang HT 1968 års mod. Den var moss grön med vitt vinyltak. Jag blev stört kär i den bilen. Tillråga på allt så fick jsg och hans son ut och åka.

OJ OJ OJ vilket åk. Kärleken blev inte mindre bara så mycket större.

Besämde mig redan då att jag skull bli ägare till en Mustang. Vi åkte jätte mycket i den mustange min kompis och jag. Och satt jämt tjata på Hasse som pappan hette. Gasa kör ifrån då. Faktum att man tyckte vimla och himla när tryckte på gasen. Han hede bilen i ca tre år. Sedan köpte han många olika jänkare. Men mustangen var det ingen som slog.

Den var strikt org. Med 302. 4port förg. Förstå vilken upplevelse det var för en tio åring som jag var då. OJ OJ så nostalgisk man bli på äldre tider

Berra

Link to comment
Share on other sites

Kul minne, jag är uppväxt med en far som hade jänkare så man har lite minnen från den tiden. Det som är lite roligt är att 2 av hans kompisar åkte mustanger och den ena var en vit 69 HT, och den tyckte jag var så häftig med instumentbrädan och allt. Det är den bilen jag äger idag, jag köpte den av honom år 2000 8)

Link to comment
Share on other sites

Nostalgi är kul, det blir mer och mer intressant med åren.

Bifogar några gamla bilder på Mustanger från mitten av sjuttiotalet. Den vita -70an fanns i hemstaden, en äkta 302 Boss med L88 scoop. Han som ägde bilen tog bort original stripsen lackade om bilen och satte på Spectratejp och scoopet, poulärt då. Han köpte den som första bil vid 18 års ålder.

Se stuket på -65an, samt även lacken och scoopet på cabben. Häftigt!!!

Har ett ett sånt där gammal scoop ligger i garaget, som satt på en 302 Boss huv, som var en shaaker huv från början. Sanningen att säga så har jag kvar hela huven står i garaget, fast nu med bortmonterat scoop

Dåliga bilder , scannade från gamla foton. Jag har några fler. Någon kanske skulle känna igen sin gamla bil, på gott och ont. :--

Link to comment
Share on other sites

Tack JH so nice. Måste bara berätta. Har en garage kompis. Som har en mustang 68a ala 70 tals stuk påminner lite om mitten bilden. Med design av lack. Det tråkiga är att jag tror att alldrig kommer att komma ut on the

roads again. Jävligt trist jag tjatar på honom att ta ut den i samma stuk.

Behövs inte mycket för att den ska rulla. Inte heller stora pengar.

Men man får inte mycket till gensvar. Har till och erbjudit att fixa allt gratis. Med mek för att den ska komma ut. men icke sa nicke. Frågat om jag får köpa inte det heller. Så jag har tappat tron. Funderar att ta hela mustang gänget ner till garaget och nypa han i näsan. Kanske det blir lite fart på han.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...