Jump to content

Köpa Mustang


Rob

Recommended Posts

Tjena alla mustang älskare!

Som rubriken säger så är det så att jag ska köpa en mustang(så fort jag hittar en vettig inom priset 100-160k):).

Skulle vilja veta vad jag ska tänka på innan köpet sen skulle jag vilja veta under vilken års period man kan köra den utan den skadas!ex vilka månader osv.

Ska åka upp till Göteborg-stockholm områden och kolla eftersom där är många annonser placerade där :)

alla tips ni har uppskattas :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Rob. Fällor ja det finns många av dom. Men när du pratar om dom pengarna som du har. Och sen vilken modell. skiljer priser rejält.

Det vet inte jag. Men jag kan tala lite för 1965 - 1966. Oldies. Okay det blir en liten historia iallt. Var med min kompis fru i Örebro och titta på en 66a ht för 98000. Såg jätte bra ut på korten som fanns. Okay kommer dit och börja titta. Klart man hittar alltid fel. Men dom får inte vara för stora.

Så måste man prata med säljaren, och försöka listaut hur mycket sanning det ligger i han säger. han sa ny lack, ny inredning, nyrenov motor, ny renov låda, bak axel genom gången. Jovisst en del stämde. Rost såg inte till. Men den hade varit krockad i sidan, som hade fixats, men dom hade glömt mycket. Som att fixa en panel insida passade inte riktigt. lister som sknades vid fönstren, yttre tröskel list ink hålen för denna var borta. Annars så det snyggt ut. Vid mycket närmare insp, såg jag att flygalarna inte satt i line med kaross. Jag misstänkte att den fortfarande var lite sned i ramen. Kom till prov körning. Motorn spann som nyfödd katt alltså jätte fint, började köra jodå svarade som den skulle göra var mycket fin inställd. Men sen märkte jag den växlade inte till trean på aut. Det talade jag om. Han blev helt oförståående. Och bad mig om hjälp. Det var ett enkelt fel, lite mer olja, så funkade den.

Men han förstod att priset nu var väldigt högt som han hade satt.

Och frågade mig om jag ville lämna ett bud. Jag svarade honom att jag inte skall förstöra hans dag. Ville inte säga till honom att femton hade han fått av oss. Det var alldeles för stora rep för det priset.

Försök att vara noga med rost, det är det jobbigaste att fixa. Kan både vara svårt och dyrt. Lyssna efter miss ljud. Kan vara värre en man tror.

Glapp i styrleder, bromsar det handlar om din egen säker het. Mätare skall funka, kan bli dyrt. Ja det finns tusen saker man kommer inte på allt. Hoppas någon mer hjäper till att skriva. Det behöver man när man är novis. Hoppas att du fick lite hjälp med detta.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar tjata om att provköra många.

När jag skulle köpa min så insåg jag att väghållning, styrning, bromsar och känsla kan variera något enormt mellan olika gamla mustanger. Några vågade man knappt köra på en smal väg, andra inte fortare än 50 osv...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjena Rob.

Alla Mustanger är härliga bilar men det hänger på vad du har tänkt med ditt Mustang ägande.

Vad är viktigt för dig Nostalgin,att det är orginalet,60 tals kännslan att du alltid velat äga en Gammal ( orginal) Mustang köp 1964-1973. :--

Vill du ha en lite nyare variant med ett kanske lite mer eget utseende

och lite mera ekonomiskt ( billigare) Mustang ägande köp 1974-1993. :lol:

Är det viktigaste för dig komfort, säkerhet, driftekonomi, fullutrustad

med mycket elektriskt lullull och förvånasvärt låga priser köp 1994-2004 :P

Jag antar att den sensate varianten är otänkbar med tanke på priserna :twisted:

Skälv har jag en 1994 som jag köpte i Mars 2007 och jag är helnöjd

jag körde 1200 mil i sommras runt om i Europa och i Sverige bara att tanka och köra. :lol::--:D

Vi prioriterar alla olika så tänk länge och undvik otur i tänkandet.

:shock::shock:

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...