Fröberg March 7, 2008 Report March 7, 2008 Tjena,Vågar man köra in en Mussen i en biltvätt med endast högtryck? skulle behöva skölja av bilen då den har blivit lite dammig pga det torra väglaget.Har sökt på forumet man kan inte hitta så mycket. Citera
pineman March 7, 2008 Report March 7, 2008 Ingen fara, men handtvätt om du verkligen vill ha den ren. Citera
Fröberg March 7, 2008 Author Report March 7, 2008 Ingen fara, men handtvätt om du verkligen vill ha den ren.Den är bara lite dammig så en snabb högtryckstvätt räcker gott och väl. Citera
RoTe March 7, 2008 Report March 7, 2008 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt! Citera
Janne Holm CMC1740 March 7, 2008 Report March 7, 2008 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Mycket klokt inlägg RobertÄr man det minsta rädd om bilen tvätta den självDet mår både du och bilen bra av Citera
pineman March 7, 2008 Report March 7, 2008 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev....... Citera
RoTe March 7, 2008 Report March 7, 2008 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev.......Det råkar vara så att statens miljökrav på biltvättar tvingar mackarna att ha reningsverk som renar vattnet och återanvänder det. http://www.nwt.se/ArticlePages/200704/0 ... 72.dbp.asp Citera
CP CMC#2126 March 12, 2008 Report March 12, 2008 Ingen fara, men handtvätt om du verkligen vill ha den ren.Den är bara lite dammig så en snabb högtryckstvätt räcker gott och väl.Använd en California carduster om den bara er dammig. http://calcarduster.com/originalDuster.asp Citera
jockepocke2 April 15, 2008 Report April 15, 2008 finns dom att få tag på i sverige eller måste man skicka efter dom?? Citera
uffeg April 15, 2008 Report April 15, 2008 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev.......Och jag som inte underredsbehandlat och aktat mig för salt på vägarna, har tvättat flera gånger i borstfritt.... SKIT !!! Hur jävla dum känner man sig nu då? Citera
David_gävle April 15, 2008 Report April 15, 2008 Köpte en sån på Elmia men tyvärr så kommer jag inte ihåg vilket företag. Dom stod i nostalgihallen samma länga som cmc fast vid ett av hörnen, tror att det är Lelles Hot rod shop/Vintage farm. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 15, 2008 Report April 15, 2008 Skönt med lite vettiga inlägg, handpåläggning är alltid bäst,inget jä-la högtryck på finbilen om man vill vårda den. Carlifornia Carduster finns att köpa på ett flertal ställen. Jag köpte min på American Racing, www.americanracing.sesnabba leveranser och kunnig personal, dyra duster. Citera
Recommended Posts