March 7, 200817 yr comment_50588 Tjena,Vågar man köra in en Mussen i en biltvätt med endast högtryck? skulle behöva skölja av bilen då den har blivit lite dammig pga det torra väglaget.Har sökt på forumet man kan inte hitta så mycket.
March 7, 200817 yr Author comment_50600 Ingen fara, men handtvätt om du verkligen vill ha den ren.Den är bara lite dammig så en snabb högtryckstvätt räcker gott och väl.
March 7, 200817 yr comment_50610 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!
March 7, 200817 yr comment_50614 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Mycket klokt inlägg RobertÄr man det minsta rädd om bilen tvätta den självDet mår både du och bilen bra av
March 7, 200817 yr comment_50626 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev.......
March 7, 200817 yr comment_50629 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev.......Det råkar vara så att statens miljökrav på biltvättar tvingar mackarna att ha reningsverk som renar vattnet och återanvänder det. http://www.nwt.se/ArticlePages/200704/0 ... 72.dbp.asp
March 12, 200817 yr comment_50860 Ingen fara, men handtvätt om du verkligen vill ha den ren.Den är bara lite dammig så en snabb högtryckstvätt räcker gott och väl.Använd en California carduster om den bara er dammig. http://calcarduster.com/originalDuster.asp
April 15, 200817 yr comment_52585 finns dom att få tag på i sverige eller måste man skicka efter dom??
April 15, 200817 yr comment_52586 Alla automattvättar kör med saltvatten. Kör absolut inte automattvätt!Va!!! är det sant, inte visste jag det. Då tar jag tillbaks det jag skrev.......Och jag som inte underredsbehandlat och aktat mig för salt på vägarna, har tvättat flera gånger i borstfritt.... SKIT !!! Hur jävla dum känner man sig nu då?
April 15, 200817 yr comment_52587 Köpte en sån på Elmia men tyvärr så kommer jag inte ihåg vilket företag. Dom stod i nostalgihallen samma länga som cmc fast vid ett av hörnen, tror att det är Lelles Hot rod shop/Vintage farm.
April 15, 200817 yr comment_52590 Skönt med lite vettiga inlägg, handpåläggning är alltid bäst,inget jä-la högtryck på finbilen om man vill vårda den. Carlifornia Carduster finns att köpa på ett flertal ställen. Jag köpte min på American Racing, www.americanracing.sesnabba leveranser och kunnig personal, dyra duster.