Jump to content

nytt garage


Svedis

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tackar för frågan. Jag har jobbat på utsidan med att så gräs och göra fint runt om!! När det blir regn fortsätter jag med inredningen ( som jag köpt på auktion!!)

Link to comment
Share on other sites

Oj trevligt trevligt.

Men gräs/hö :shock: ? Nä asfalt ska du ha, som du målar grön.

Sen så varje vår tar du dit en förskoleklass som får måla blommor i nån vattenlöslig färg. Så barnen får komma åter å måla...

DÅ hinner du fixa inv + att du hinner köra mer Mustang + du behöver ingen gräsklippare.... = MYCKET mer mat till Mussen 8);)

Link to comment
Share on other sites

Joru, men efter förra årets besök av grävmaskiner och spränghattar (se början på tråden), så är det ett nödvändigt ont att få bort leråkern runt garaget. Kratta maskinpackad lera med småsten kräver sin man, så det lät jag hustrun göra (givetvis under min övervakning).

Om nu de dyra grässtråna bara börjar växa!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Berra!

Sprutså? Vad ä de för nåt? Kan man göra det själv? Kanske med högtryckstvätten? :roll::oops:8)

Eller vad behöver man för grejer? Ska själv så om en del av gräsmattan. Vi

skulle behöva så om hela, men vi får ta det i omgångar. Har 800 m2 gräsmatta,

och har inte tid att göra allt en sommar. Men jag tänkte dela upp det på 3. Då

hinner man med lite Mustangåka också. Och det känns lite viktigare än gräset

på gården.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Gå in på en firma som säljer gräsfrö i stor utsträckning. Prata med dom om sprutså. Det är ett mycket effektivt sätt att så på. Men det kostar en hel del. Som alla vet så är inte gräsfrö billigt. Samma med färdig matta på rullar. När det gäller färdig matta. Så är det så viktigt att få ut den så fort som det går. annars så tar den lätt skada. Det är anledning att sprutså finns. Som sagt inte billigaste alternativet. men det växer så det knakar. Men det måste finnas näring i jorden som man gör detta på annars så dör det efter näringen som den är sådd med tar slut. och då är jävligt dyrt alternativ. Lycka till med förfrågan tror du får bästa förklaring utav dom. Jag har bara gjort det när allt är färdigt i sprutan. Har alldrig handlat själv. Som sagt gör bara som dum säger. Ha Ha.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle behöva så om hela, men vi får ta det i omgångar. Har 800 m2 gräsmatta, och har inte tid att göra allt en sommar.

Mvh.

pools

VA F*N 800m2 gräsmatta..de är ju halva Vindeln :shock: Har du hört ordet garage å des innerbörd ?? 8);)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Av någon anledning tar det lika lång tid att sätta upp foder och lister samt måla dom, som det tar att bygga själva garaget!!!!

Men nu är det upp och målade 2 ggr. Och det börjar fyllas på inne. :--

Link to comment
Share on other sites

2 timmar jobb (hustrun hjälpte till). Nu lite skrapa och målning som planeras runt midsommar. Sedan ska jag dra 3-fasen. Lyften provkörd innan hämtning. Köpa av auktoriserad Stenhöj-service. Nya muttrar. Klarade mig på 4-siffrigt belopp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...