Svedis April 26, 2009 Author Report Share April 26, 2009 Småjobb som andra strykningen, lister etc tar en sabla tid. Men lite har jag gjort. Nu klart med utsalning och forder på 5 st fönster och dörren. Sk-ttråkigt men nödvändigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 19, 2009 Report Share May 19, 2009 Hej. Hur går de, börjar du bli klar med garaget/stallet ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis May 19, 2009 Author Report Share May 19, 2009 Tackar för frågan. Jag har jobbat på utsidan med att så gräs och göra fint runt om!! När det blir regn fortsätter jag med inredningen ( som jag köpt på auktion!!) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra May 19, 2009 Report Share May 19, 2009 Oj vad din bil kommer att mysa i vinter. När den får stå i ett så fint stall. Man känner själv för lite ny miljö till sin egen pony.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 20, 2009 Report Share May 20, 2009 Oj trevligt trevligt.Men gräs/hö ? Nä asfalt ska du ha, som du målar grön. Sen så varje vår tar du dit en förskoleklass som får måla blommor i nån vattenlöslig färg. Så barnen får komma åter å måla...DÅ hinner du fixa inv + att du hinner köra mer Mustang + du behöver ingen gräsklippare.... = MYCKET mer mat till Mussen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis May 21, 2009 Author Report Share May 21, 2009 Joru, men efter förra årets besök av grävmaskiner och spränghattar (se början på tråden), så är det ett nödvändigt ont att få bort leråkern runt garaget. Kratta maskinpackad lera med småsten kräver sin man, så det lät jag hustrun göra (givetvis under min övervakning). Om nu de dyra grässtråna bara börjar växa!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 21, 2009 Report Share May 21, 2009 Ser bra ut Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis May 22, 2009 Author Report Share May 22, 2009 Tackar, I april såg det ut så här. Men detta är vår-arbete som är sk-ttråkigt men skoj när det växt upp (så man kan starta åkgräsklipparen) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra May 22, 2009 Report Share May 22, 2009 Visst kan det bara tråkigt. Men det är ofta vad jag jobbar med. Men vill du ha gräs snabbt. Så ska du sprutså. Det växer som tusan överallt. Sprutar du på glas så växer det tills näringen är slut. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools May 22, 2009 Report Share May 22, 2009 Hej Berra!Sprutså? Vad ä de för nåt? Kan man göra det själv? Kanske med högtryckstvätten? Eller vad behöver man för grejer? Ska själv så om en del av gräsmattan. Viskulle behöva så om hela, men vi får ta det i omgångar. Har 800 m2 gräsmatta,och har inte tid att göra allt en sommar. Men jag tänkte dela upp det på 3. Dåhinner man med lite Mustangåka också. Och det känns lite viktigare än gräsetpå gården.Mvh.pools Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra May 22, 2009 Report Share May 22, 2009 Gå in på en firma som säljer gräsfrö i stor utsträckning. Prata med dom om sprutså. Det är ett mycket effektivt sätt att så på. Men det kostar en hel del. Som alla vet så är inte gräsfrö billigt. Samma med färdig matta på rullar. När det gäller färdig matta. Så är det så viktigt att få ut den så fort som det går. annars så tar den lätt skada. Det är anledning att sprutså finns. Som sagt inte billigaste alternativet. men det växer så det knakar. Men det måste finnas näring i jorden som man gör detta på annars så dör det efter näringen som den är sådd med tar slut. och då är jävligt dyrt alternativ. Lycka till med förfrågan tror du får bästa förklaring utav dom. Jag har bara gjort det när allt är färdigt i sprutan. Har alldrig handlat själv. Som sagt gör bara som dum säger. Ha Ha. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 22, 2009 Report Share May 22, 2009 Vi skulle behöva så om hela, men vi får ta det i omgångar. Har 800 m2 gräsmatta, och har inte tid att göra allt en sommar. Mvh.poolsVA F*N 800m2 gräsmatta..de är ju halva Vindeln Har du hört ordet garage å des innerbörd ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 7, 2009 Author Report Share June 7, 2009 Av någon anledning tar det lika lång tid att sätta upp foder och lister samt måla dom, som det tar att bygga själva garaget!!!!Men nu är det upp och målade 2 ggr. Och det börjar fyllas på inne. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 11, 2009 Author Report Share June 11, 2009 Pust, nästan framme, men nu är lyften på väg. Nyservad Stenhöj. Högtryckstvätt och lite färg så ska den fungera 20 år till!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 11, 2009 Report Share June 11, 2009 Ja ja retas med oss andra du . De blir ett trevligt garage till slut Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra June 12, 2009 Report Share June 12, 2009 Oj så grön jag blev av avund. Det blir ett sjutusan till garge.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 June 14, 2009 Report Share June 14, 2009 Grattulerar till ett toppengarage! Så det blev en två pelarlyft till slut. Sitter själv och filar på bygglovshandlingar till ett eget "stall" till mig och MussenmvhPelle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 Nå, stämmer mina planer, den ska in utan att plockas ner Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 Grannen har resurser, bara å lyft i spännbandet ( 7-800 kg) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 åsså in, 1 tums bräda var max som gick. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 millimeterprecision Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 grävmaskin är bra. Golvfärgen håller för släpandet!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis June 14, 2009 Author Report Share June 14, 2009 2 timmar jobb (hustrun hjälpte till). Nu lite skrapa och målning som planeras runt midsommar. Sedan ska jag dra 3-fasen. Lyften provkörd innan hämtning. Köpa av auktoriserad Stenhöj-service. Nya muttrar. Klarade mig på 4-siffrigt belopp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon G June 14, 2009 Report Share June 14, 2009 Ser ut att bli en riktig fin lekplats *host host* garage. Skulle också vilja ha en sån lyft. Lycka till med resterande fixande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege June 14, 2009 Report Share June 14, 2009 Ser otroligt fint ut Svedis. Tänk på golvvärmeslingorna när du bultar fast den i golvet (en yrkessjukdom) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts