March 16, 200817 yr comment_51103 Har ett problem med min 351W. Av någon märklig anledning bara dör motorn vid olika tillfällen. Jag kan köra normalt med mjuka gaspådrag, och även hårt med lite buskörning. Båda med samma resultat. Utan förvarning så bara dör motorn. Vissa gånger när man tror sig ha hittat ett mönster och man tror att den självklart kommer dö, så går den klockrent. Den varken hostar eller misständer innan. Bara tvärdör. Direkt efter stopp så är det inga problem och starta igen. Den går igång direkt och går perfekt på tomgång. Någon som tror sig veta./Anders Mustang Mach 1 -70
March 16, 200817 yr comment_51117 Kan tändspolen bli överhettad? Är det org grejor? Typ förg? Kanske kabel fel, till tänd spolen. Låter mest som ett el fel.Men man kan allrig vara säker.Berra
March 17, 200817 yr Author comment_51130 Böt förgasare för två år sedan till en Edelbrock 1405. Så den är inte original. Och det känns inte som att det skulle vara något fel på bensinflödet då man kan starta den direkt efter stopp. Tändspolen och resten skall vara original vad jag vet. Har inte tänkt på om tändspolen blir överhettad. Vad gör man åt sådant? Kan det vara glapp? Fast då skulle den stanna även på tomgång?/Anders
March 17, 200817 yr comment_51132 Elfel tror jag, matarström till tänspole, kan varakontacktfel i tändlås eller liknade, prova att micklamed nyckeln i tändläget när motorn är igång.
March 17, 200817 yr comment_51135 Om tändspolen blir överhettad. Byt ut den. Kolla att du får motstånd med om det behövs. Ford brukar ha motstånds kabel. Men man vet inte om någon har pillat på detta. Men börja och leta som Lars beskrev. Det är det billigaste alternativet. Berra
March 17, 200817 yr Author comment_51148 Micklade med nyckeln i tändlåset men motorn bara går. Verkar inte vara något glapp där. Känns som att jag måste börja byta och prova nya grejer nu. Skall köpa ignitor och sätta dit. Om problemet försvinner så kan det ha varit kondensatorn eller brytarna. Tänkte även passa på och byta tändspole. Detta är ju slitdelar så det är ju inte dumt att byta. Finns det något jag inte tänker på? Jag kommer självklart att meddela vad som hände efter alla mina byten av delar.
March 17, 200817 yr comment_51157 Micklade med nyckeln i tändlåset men motorn bara går. Verkar inte vara något glapp där. Känns som att jag måste börja byta och prova nya grejer nu. Skall köpa ignitor och sätta dit. Om problemet försvinner så kan det ha varit kondensatorn eller brytarna. Tänkte även passa på och byta tändspole. Detta är ju slitdelar så det är ju inte dumt att byta. Finns det något jag inte tänker på? Jag kommer självklart att meddela vad som hände efter alla mina byten av delar. Du kanske är inne på rätt spår kondensatorn kan spöka lite inte brytarna det ser du om de är brändaoch inte funkar som de ska. fast även kondensatorn brukar lägga av tvärtså glapp i "trådarna" känns mera i ditt fall
March 18, 200817 yr comment_51169 Inne på samma linje Starta motorn och känn,dra knacka lite i alla kablar låter som kontaktfel
March 18, 200817 yr Author comment_51189 Skumt är det. Händer inget när jag drar och skakar i kablar. Däremot så tyckte jag mig höra att den dog och gick igång direkt blixsnabbt när jag hade slutat att dra och skaka i kablar. Inbillning?!? Har köp ignitor och ny tändspole. Skulle vara så skönt om strulet upphörde efter det.
July 27, 200915 yr Author comment_78126 Får verkligen ursäkta detta sena svar. Det har varit jäktigt med det mesta.Har bytt spole och satt dit ignitor. Till min glädje så stannar inte bilen längre. Den går bra på tomgång, lite gas, mycket gas samt en jäkla massa gas. Kan inte svara på vart felet låg någonstans. Tänkte först byta en sak i taget. Gjorde allt på en gång istället.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.