Jump to content

Registreringsskylt


Dr Frelin

Recommended Posts

Måste man ansöka om särskild dispense för att få dom små USA-skyltarna eller hur gör man? Har skickat in papper för att göra ursprungskontroll hos vv men dom kommer väl att skicka vanliga skyltar då det är klart... eller?

Link to comment
Share on other sites

Det är tydligen kaos på VVs avdelning för ursprungskontroll. Det tar nog minst 2veckor plus postgång innan de är klara. :evil:

När du fått ärendenumret från VV så kan du beställa reg. besiktn.

När denna är godkänd skickas plåtarna ut.

Det skall automatiskt komma små skyltar till us-bilar men jag skulle nog påminna Sv Bilprovning om det.

Good luck :)

/BjörnP

Link to comment
Share on other sites

Det är inte en självklarhet att få små skyltar, skulle ha små skyltar till min Dodge ringer upp och säger att jag ska beställa 2 småskyltar till min bil, jaha säger "tanten" då ska vi se om din bil är med på listan jaha det var den du får ha liten där bak, men jag ska ha fram också säger jag, NEJ det får du inte!!! Men jag SKA ha en där fram också så du kan skicka 2 st direkt, nä det går inte FÖR DU FÅR BARA HA DÄR BAK, Jaha men då ringer jag igen imorgon och beställer en till då, DÅ KOMMER POLISEN ATT STOPPA DIG, jaha då får dom väl göra det då tack och hej. Dag två ringer igen hej jag skall beställa en liten skylt till min bil hon kollar numret och säger du vet att du bara får ha där bak, ja säger jag det vet jag, och då säger hon jaha hur många vill du ha, jag bara säger jag älskar dig VARFÖR fick jag inte prata med dig igår, också berättar jag vad som hände och hon säger ja då vet jag vem du pratade med igår.

Sven

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har reg. besiktigat nu förra veckan.

Man bör kolla så att SBP kryssar i rätt storlek på skyltarna.

Det höll på att bli fel för mig men jag hann se det. :shock:

Annars var det inget snack om tex. reflexer bak eller km/h på mätarn.

Jag körde med GPS:en fastsatt på rutan.

Dock nedslag på bakbromsarna som inte tog någonting alls. :(

(en av SBP-killarna menade att "det går ju inte att lägga en elva med bromsar bak.....")

Rätt inställning!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Känns som det verkligen beror på vilket humör den som skriver in bilen är på just det ögonblick som det blir bestämt och den personen skriver in den om den ska ha små skyltar o.s.v.

Hur kan man bestämma att en bil ska ha liten bak och stor fram, känns helt ologiskt. Skulle ju mer förstå om dom propsa på en stor bak för att kunna se den bättre vi eventuellt jakt på bilen, men fram vart kom den logiken in när den blev godkännd för en liten bak?

Dom är ju verkligen snyggare dom små skyltarna så man vill ju ha dom, men design är nog inget som det tas hänsyn till vid inskrivningen.

Med tanke på reglerna på blinkers, nummerskyltar o.s.v.

Samma med avgaskraven ibland blir dom avgasbefriade o.s.v lika med enkelt att trimma fram över när man slipper kneppiga krav på EGR och liknade.

Sen helt plötsligt så blir det inskrivet att dom ska följa fulla bestämmelser.

Ja det är ett lotteri när man ska ta in bilar.

På tal om det har ni hört något om hot igen på hårdare regler för att ta in bilar från USA? Har hört lite rykte om det igen, och att det i stort sett skulle bli omöjligt nästa år om bilen inte var äldre än 1968, men förhoppningsvis tomma hot igen.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...