Jump to content

Recommended Posts

Hur ligger serviceintervallen på en Mustang GT 2006 v8? (Eller hur ofta servar ni själva?)

Ungefärligt pris?

Vilka verkstäder fixar det, själv bor jag i uddevalla?

Hej Albin - som blev medlem 1 april.... :roll:

Serviceintervallerna brukar ligga still när det är dax... som när pigan vill .....hemma på Åsen... :D:D:D

Priserna är - som du skriver - ungefärliga..... Tips: fråga om de kan bli färliga... det tjänar du på.... var hård... :evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted:

Verkstäder som "fixar" ja dom är det STOR varning för.....det vet alla Mussefantaster..... 8)8)8)

Serviceintervallerna brukar ligga still när det är dax... som när pigan vill .....hemma på Åsen... :D:D:D

Priserna är - som du skriver - ungefärliga..... Tips: fråga om de kan bli färliga... det tjänar du på.... var hård... :evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted:

Verkstäder som "fixar" ja dom är det STOR varning för.....det vet alla Mussefantaster..... 8)8)8)

Underbart svar Håkan... eller nja, jag får inte ut mkt av det direkt. :P

Vad jag undrar är helt enkelt hur stort spann det är mellan servicar man bör göra i serviceboken då jag inte fått min bil än?

Du menar alltså att en vanlig grundservice skiljer så mkt i pris att man inte ens kan ge ett ungefärligt svar?

Fixa och fixa, vad jag menar är alltså vilka verkstäder som finns runtom som klarar göra ett bra jobb vad det gäller vanliga servicear...?

Edit: Förresten är jag inget aprilskämt, bara en slump att jag reggade mig idag då vi pratade serviceintervall här på jobbet.

Underbart svar Håkan... eller nja, jag får inte ut mkt av det direkt. :P

Vad jag undrar är helt enkelt hur stort spann det är mellan servicar man bör göra i serviceboken då jag inte fått min bil än?

Du menar alltså att en vanlig grundservice skiljer så mkt i pris att man inte ens kan ge ett ungefärligt svar?

Fixa och fixa, vad jag menar är alltså vilka verkstäder som finns runtom som klarar göra ett bra jobb vad det gäller vanliga servicear...?

Edit: Förresten är jag inget aprilskämt, bara en slump att jag reggade mig idag då vi pratade serviceintervall här på jobbet.

Var 800:e mil är det dags för byte av olja och filter. Låter som ett Aprilskämt tycker jag men det är rekommendationen.

Övrig service står t ex i Grufmans katalog, kolla på www.grufmansbil.se , ladda ner katalogen och kolla sidan 54.

Extra roligt är det om man trycker på "get directions" och fyller i "stockholm, sweden", så spottar den ur sig:

"We could not calculate driving directions between Stockholm, Sweden and China."

Humor!

Hmm, ja jag har bett speciellt om att få göra ett statement inför OS i Kina, så det är därför min lilla bil befinner sig i Neapel.