April 1, 200817 yr comment_51820 Hur ligger serviceintervallen på en Mustang GT 2006 v8? (Eller hur ofta servar ni själva?)Ungefärligt pris?Vilka verkstäder fixar det, själv bor jag i uddevalla?
April 1, 200817 yr comment_51837 Hej Albin - som blev medlem 1 april.... Serviceintervallerna brukar ligga still när det är dax... som när pigan vill .....hemma på Åsen... Priserna är - som du skriver - ungefärliga..... Tips: fråga om de kan bli färliga... det tjänar du på.... var hård... Verkstäder som "fixar" ja dom är det STOR varning för.....det vet alla Mussefantaster.....
April 1, 200817 yr Author comment_51845 Hej Albin - som blev medlem 1 april.... Serviceintervallerna brukar ligga still när det är dax... som när pigan vill .....hemma på Åsen... Priserna är - som du skriver - ungefärliga..... Tips: fråga om de kan bli färliga... det tjänar du på.... var hård... Verkstäder som "fixar" ja dom är det STOR varning för.....det vet alla Mussefantaster..... Underbart svar Håkan... eller nja, jag får inte ut mkt av det direkt. Vad jag undrar är helt enkelt hur stort spann det är mellan servicar man bör göra i serviceboken då jag inte fått min bil än?Du menar alltså att en vanlig grundservice skiljer så mkt i pris att man inte ens kan ge ett ungefärligt svar?Fixa och fixa, vad jag menar är alltså vilka verkstäder som finns runtom som klarar göra ett bra jobb vad det gäller vanliga servicear...?Edit: Förresten är jag inget aprilskämt, bara en slump att jag reggade mig idag då vi pratade serviceintervall här på jobbet.
April 1, 200817 yr comment_51846 Jag tror du kan hitta service intervallerna i grufmans reservdelskatalog sidan 54.länk
April 1, 200817 yr comment_51847 Hej Albin - som blev medlem 1 april.... Serviceintervallerna brukar ligga still när det är dax... som när pigan vill .....hemma på Åsen... Priserna är - som du skriver - ungefärliga..... Tips: fråga om de kan bli färliga... det tjänar du på.... var hård... Verkstäder som "fixar" ja dom är det STOR varning för.....det vet alla Mussefantaster..... Underbart svar Håkan... eller nja, jag får inte ut mkt av det direkt. Vad jag undrar är helt enkelt hur stort spann det är mellan servicar man bör göra i serviceboken då jag inte fått min bil än?Du menar alltså att en vanlig grundservice skiljer så mkt i pris att man inte ens kan ge ett ungefärligt svar?Fixa och fixa, vad jag menar är alltså vilka verkstäder som finns runtom som klarar göra ett bra jobb vad det gäller vanliga servicear...?Edit: Förresten är jag inget aprilskämt, bara en slump att jag reggade mig idag då vi pratade serviceintervall här på jobbet.Var 800:e mil är det dags för byte av olja och filter. Låter som ett Aprilskämt tycker jag men det är rekommendationen.Övrig service står t ex i Grufmans katalog, kolla på www.grufmansbil.se , ladda ner katalogen och kolla sidan 54.
April 1, 200817 yr comment_51855 Handboken till bilen finns dessutom att ladda ner gratis från www.genuineservice.comlycka till.
April 1, 200817 yr Author comment_51856 Tack så mkt killar!Kan inte vänta tills min nya leksak anländer från staterna...
April 3, 200817 yr comment_51927 Tog reda på tracking-numret på din bil, den finns här just nu verkar det som:http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&g ... 8&t=h&z=15(hoppas länken fungerar)
April 3, 200817 yr comment_51931 Hoppas transporten har dubbdäck. Norra Nepal har nog lite snöhinder så här års. Om det inte är flygfrakt förstås.
April 3, 200817 yr comment_51932 Extra roligt är det om man trycker på "get directions" och fyller i "stockholm, sweden", så spottar den ur sig:"We could not calculate driving directions between Stockholm, Sweden and China."Humor!
April 3, 200817 yr Author comment_51958 Hmm, ja jag har bett speciellt om att få göra ett statement inför OS i Kina, så det är därför min lilla bil befinner sig i Neapel.