Lars Brisman April 1, 2008 Report April 1, 2008 Är det en Autoliteförgasare som har följande märkningar?På undersidan en stor tvåa samt siffrorna 91366.På kanten av förgasarfoten (nära gasreglaget) 7DV.På chokehuset kan man läsaFomocoTOdär finns också tre pilar med text LEAN.Flottörhuset är märkt3L1.14där sitter också en klisterlapp med en streckkod samt textenRemanufactured by Holley64-5101.Om det nu är en Autolite, vilka år användes den?Nån som vet?Kanse det måste till bilder?Hälsn.Lasse B Citera
JohnB April 1, 2008 Report April 1, 2008 Är det en Autoliteförgasare som har följande märkningar?På undersidan en stor tvåa samt siffrorna 91366.På kanten av förgasarfoten (nära gasreglaget) 7DV.På chokehuset kan man läsaFomocoTOdär finns också tre pilar med text LEAN.Flottörhuset är märkt3L1.14där sitter också en klisterlapp med en streckkod samt textenRemanufactured by Holley64-5101.Om det nu är en Autolite, vilka år användes den?Nån som vet?Kanse det måste till bilder?Hälsn.Lasse BC7DF-V = 1.14 Venturi Size.Her betyder det att det er en 300 CFM. (Typ 2100)Tror også att det er en Autolite då det blev Motorcraft i 1972.Posta en bild så kan jag kansje beretta mer Efter å ha tittat lite mere. KAN va forgasare til 67/68 Mustang/Fairline/Torino/Cougar med 289-2V med California Emissions. John Citera
Ronnie S April 5, 2008 Report April 5, 2008 Förgasarna till 289/302 är märkta 1.08 (där det står 1.14 på din), så detta borde vara till en större motor, typ 390-2V. Jag skulle gissa att den kommer från en 67:a från början (pga stämplingen 7DV). Jag har nämligen en omkomplett förgasare från en -69 302 på hyllan, med nummer C9AF-A på brickan som sitter under en av skruvarna till locket, och på den står det 9A A på foten. På -68 och senare förgasare sitter även en flottörhusavluftning på den runda upphöjningen på locket, som ju inte finns på din. Citera
Nenne April 5, 2008 Report April 5, 2008 Om reservdelsnumret C7DF-9510-V stämmer så är förgasaren listad i MPC för 289, C4 och Thermactor.Hittade också det här som verkar stödja Johns version. Jag har ingen Mercury MPC så jag kan inte kolla uppgiifterna i detalj.http://www.cougarpartscatalog.com/c7df-9510-v.html Citera
Nenne April 5, 2008 Report April 5, 2008 Förresten, 9 13 66 skulle kunna vara gjutdatumet, 13:e september 1966. Citera
R Lenngren April 5, 2008 Report April 5, 2008 Förgasaren liknar väldigt mycket den som sitter i min Mustang med Thermactor System som är tillv. 28 juni 1966 i San Jose, California.Rolf L Citera
JohnB April 5, 2008 Report April 5, 2008 Förgasarna till 289/302 är märkta 1.08 (där det står 1.14 på din), så detta borde vara till en större motor, typ 390-2V. Jag skulle gissa att den kommer från en 67:a från början (pga stämplingen 7DV). Jag har nämligen en omkomplett förgasare från en -69 302 på hyllan, med nummer C9AF-A på brickan som sitter under en av skruvarna till locket, och på den står det 9A A på foten. På -68 och senare förgasare sitter även en flottörhusavluftning på den runda upphöjningen på locket, som ju inte finns på din.Det var nytt for meg;-)Finns båda 1.12 og 1.14 for 289/302.Har en liten bok. Ford Carburetor Guide By Pony Carburators, Inc.Lite gammal, från 1993.Står "lite" godis info der.Dette er en 1967 forgasser. I boken står det også; Fuel inlet threads 1/8"-pipe threads. Venturi: 1.02, 1.14, 1:23.Både tidligere og senere forgassare skilljer på flere punkter.John Citera
Ronnie S April 5, 2008 Report April 5, 2008 Det var nytt for meg;-)Finns båda 1.12 og 1.14 for 289/302.JohnOkej, jag backar på den punkten. Det kan tydligen finnas fler venturidiametrar på 289/302 än 1.08 som det stod på min förgasare.Om man kollar i Bob Mannels bok "Mustang & Ford Small Block V8 1962-1969" så står det så här om 289-2V och 302-2V:s venturidiametrar:1963 289: 1.021964 289: 1.02 eller 1.141965-1966 289: 1.141967 289: 1.02 eller 1.141968 289: 1.081968-1969 302: 1.08Boken stöder också Nennes uppgifter, det står att C7DF-V är för 1967 289-2V med automat och Thermactor, "Late production". Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.