skalvet April 12, 2008 Report April 12, 2008 Hej ! går tryckstången bara att dra ut från kolven på huvudbromscylindern på en -68 med lite kraft ? läste något om att den sitter med en plast säkring på stången ?Mvh Citera
CMC 1061 Berra April 12, 2008 Report April 12, 2008 Om jag kommer ihåg rätt så sitter den fast i huvudcylindern med en spårrings låsning. Och du måste demontera den om du ska in i cylindern.Men det är enkelt jobb. Men inte när den sitter i bilen. Du måste lossa från pedal stället. Så går allt bra. Men kom ihåg jag är inte hundra procent säker. Men det skadar inte att titta först nere vid pedal stället.Berra Citera
skalvet April 12, 2008 Author Report April 12, 2008 Nu tänker vi nog olika, cylindern är lös men det är själva tryckstångensom ska lös från kolven för ett byte ! Citera
CMC 1061 Berra April 12, 2008 Report April 12, 2008 Aha nu är jag med. Har du lossat den första låsningen. Då brukar jag andvända tryck luft för att blåsa ut kolven. Om det var så du menade.Berra Citera
Ronnie S April 13, 2008 Report April 13, 2008 Om det är en -68 utan servo så står det så här i Fords verkstadshandbok (Shop Manual): "The push rod cannot be removed from the master cylinder". Sprängskissen visar dock kolven och tryckstången separerade från varandra. Jag lyckades inte heller lossa tryckstången från kolven när jag hade isär huvudcylindern på min bil (-68 med trummor, utan servo), men jag lade inte ner så mycket tid på att försöka heller, efter att ha läst i Shop Manualen. Citera
Recommended Posts