Jump to content

Recommended Posts

Vad händer, åker i 100 ca, styämplar plattan, bilen dör till och "engine FailSafe Mode" tänds i displayen.... slår av , rullar in till kanten.... Kollar att inget skumt hänt, nåt som lossnat... typ.....

Kör iväg testar lite "lagom" och tycker att bilen dör till lite grann när man skickar på fullt. Men sen VRÅÅÅLAR den iväg som SATAN.....

Kör Pradator med 9r01 versionen på, dvs senaste, som ska ta bort lite buggar... jag har garanterat fått en ny....

Plus att tracktion control check lyser vid start. Och det går INTE att slå på den igen.... Och det kan jag säga med tanke på hur AS-GALEN den blev med Firm Shift Tunen på, så skulle i alla fall jag vilja ha Traction PÅ om jag inte säger nåt annat.... Verkar som om nån på nåt amerikanskt forum kommit på att om man går in på en tune och säger att man ska modifiera den, och att man då vill ha den OFF, så blir den ON by default...

Dubbla degationer visst.... har inte testat....

Nån som haft samma problem?

Körde Steeda Tunen på 95 oktan innan jag tankade 98 idag och tunade om till Steeda Firm Shift....

Förra tunen funkade klockrent....

Man kanske bara ska ha FIRM SHIFT tunen på när man verkligen ska dra på strippen... om man ska det.....

Eller så får man köpa en bättre uttestad Tune av nån annan... Bamachip o.dyl...

Suck... hur göra? I-landsproblemen hopar sig.....

Vad händer, åker i 100 ca, styämplar plattan, bilen dör till och "engine FailSafe Mode" tänds i displayen.... slår av , rullar in till kanten.... Kollar att inget skumt hänt, nåt som lossnat... typ.....

Kör iväg testar lite "lagom" och tycker att bilen dör till lite grann när man skickar på fullt. Men sen VRÅÅÅLAR den iväg som SATAN.....

Kör Pradator med 9r01 versionen på, dvs senaste, som ska ta bort lite buggar... jag har garanterat fått en ny....

Plus att tracktion control check lyser vid start. Och det går INTE att slå på den igen.... Och det kan jag säga med tanke på hur AS-GALEN den blev med Firm Shift Tunen på, så skulle i alla fall jag vilja ha Traction PÅ om jag inte säger nåt annat.... Verkar som om nån på nåt amerikanskt forum kommit på att om man går in på en tune och säger att man ska modifiera den, och att man då vill ha den OFF, så blir den ON by default...

Dubbla degationer visst.... har inte testat....

Nån som haft samma problem?

Körde Steeda Tunen på 95 oktan innan jag tankade 98 idag och tunade om till Steeda Firm Shift....

Förra tunen funkade klockrent....

Man kanske bara ska ha FIRM SHIFT tunen på när man verkligen ska dra på strippen... om man ska det.....

Eller så får man köpa en bättre uttestad Tune av nån annan... Bamachip o.dyl...

Suck... hur göra? I-landsproblemen hopar sig.....

Har inga bra lösningar. Dock har jag varit med om något liknande. Jag hade lagt på "auto trans performance" som min firm shift tune heter, tagit bort fartspärren, tankat V-power, låg och laddade för en högfartstest då bilen plötsligt dör i ca 3 sek ! Slog av på tempot, körde vanligt och återigen dog den i ca 3 sek. Detta återupprepade sig kanske 3-4 gånger, dock utan att någon failsafe mode dök upp. Jag upplevde det som en snabb soppatorsk ungefär ! Detta skedde för 2 år sedan, har aldrig hänt igen sen dess(ta i trä). Kör med 8r26, gammal kanske, men den har hittils funkat bra bortsätt från ovanstående incident.

BTW, när du har firm shift tunen så är det bättre att det spinner lite mellan 1:an å 2:an annars bryter antispinnen in ganska brutalt å det är ju inte skoj :twisted:

Om det inte löser sig så rekomenderar jag starkt brenspeed. grymt bra support på deras tunes. har haft lite bekymmer men det visade sig bero på en trasig databox. väntar på en ny tune som jag för övrigt får gratis. dom gör tydligen så om man fått byta boxen eller fått uppdaterat mjukvaran så man lär ha en ny. iof så har jag en xcal. vet inte om dom sysslar med diablon. hoppas jag får min tune imorgon. så mina bakre O2 sensorer slocknar. ska bli intressant o se om det blir någon skillnad. om man märker nått överhuvudtaget. det sägs ju att man gör det iaf.:-)

Hmm, la tillbaka Steeda Tunen jag körde på först... nu har man antispinn och lådan är lite mindre stirrig... men inte alls samma klös.... fast mycket bättre än utan filtret, och tunen...

Diablo supporten var mäkta förvånade, dom hade aldrig fått samma fel (sa dom i alla fall).....

Funderar på att testa RACE tunen från BAMACHIPS....

Hmm.....

Satt å kollade lite och såg att den senaste Steeda varianten av predatorn är 8r26. Det är den som till produktnummer ST7149. Är inte den som du kör en generic diablosport u7140 ?

Pröva 8r26, den funkar iallafall bra för mig och vi har ungefär samma moddar

Den nya versionen har tunes för alla cai nästan från början...

version 9r01 alltså...

Alla tunes oavsett OEM (som det hette innan) eller Diablos egna ligger numera under menyn PERFORMANCE TUNES.

Har på G en tune från BAMACHIPS..... Kan kosta på mig att testa det innan jag suckar och avvaktar på nya tunes från Diablo....

Den nya versionen har tunes för alla cai nästan från början...

version 9r01 alltså...

Alla tunes oavsett OEM (som det hette innan) eller Diablos egna ligger numera under menyn PERFORMANCE TUNES.

Har på G en tune från BAMACHIPS..... Kan kosta på mig att testa det innan jag suckar och avvaktar på nya tunes från Diablo....

Aha, men om det är strul med dom nya tunes:en så kanske gammal är äldst :) Nåja, spännande och se om bamachips gör skillnad.

Du menar ALLVARLIGT att du jobbar som IT tekniker och förordar en NERGRADERING !?!?!? :shock:

Oj oj oj....

Kör på senaste drivrutiner, allt funkar, läs ALDRIG manualer innan....

Vad kan hända...

Öh.. kan ju bli lite meckigt ibland..... i timmar.... helt i onödan .. :roll:

Du menar ALLVARLIGT att du jobbar som IT tekniker och förordar en NERGRADERING !?!?!? :shock:

Oj oj oj....

Haha, kanske dags för mig att tänka på pension :D

Hmm, la tillbaka Steeda Tunen jag körde på först... nu har man antispinn och lådan är lite mindre stirrig... men inte alls samma klös.... fast mycket bättre än utan filtret, och tunen...

Diablo supporten var mäkta förvånade, dom hade aldrig fått samma fel (sa dom i alla fall).....

Funderar på att testa RACE tunen från BAMACHIPS....

Hmm.....

Öka tändningen 2 grader och kör på 98 oktan. Tror det är där "klöset" ligger...

Tänk inte ens tanken att köra in programvara som är avsett för ST7140 på en U7140, det kommer inte att fungera.

Tänk inte ens tanken att köra in programvara som är avsett för ST7140 på en U7140, det kommer inte att fungera.

Hmmm, menar du att det är olika hårdvaror eller är det en spärr i koden ?

Hmmm, menar du att det är olika hårdvaror eller är det en spärr i koden ?

Det vet jag inte, men jag har en gång frågat Diablosport om det gick att konvertera en ST7140 (kan ha varit ST7149) till U7140 genom att tanka in ny programvara (vi hade en Steeda-Predator tillgänglig och kunden skulle köra K&N), och de sa att "nej du måste köpa en ny predator".

Däremot kan man ju tanka in custom tunes från Bamachips eller liknande oavsett vilken Predator man har, så jag tror snarast att Diablosport har lagt nån sorts spärr...