evert cmc1622 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hallå!! Nu har min sevicelampa tänds igen .Kopplade ur batteriet förut då försvann den oranga lampan. Tips var man kan få den släckt i skåne.Har kollat oljan den ser bra ut .Vet ej när bilen fick service senast .Inga stämplar i seviceboken. Kan man lämna in bilen på Ford i Sverige och få det fixat?Tacksam för svar.Evert cmc 1622 Citera
Daniel Linde May 8, 2008 Report May 8, 2008 Service Lampa? Du menar Check Engine?!?Den betyder inte att bilen måste servas. Utan att något är galet. Någon givare som gått etc...Ta den till någon med en felkodsläsare. Så du får veta vad den hojtar om.//Danne Citera
evert cmc1622 May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 Kan någon titta i sin instruktionsbok på sidan 220-221 och översätta vad vad som menas med Emission Systems. Det är den lampan som lyser.Jag har precis bytt till låsbart tanklock på bilen där är en sådan lampa som lyser ifall det inte är rätt monterat .Sidan 11 i boken. Där har kommit upp check fuel cap på instrumenpanelen. Kan det vara en sådan enkel grej som att sätta tillbaka det gamla tanklocket så släcks lampan? Citera
grufman May 9, 2008 Report May 9, 2008 Kan någon titta i sin instruktionsbok på sidan 220-221 och översätta vad vad som menas med Emission Systems. Det är den lampan som lyser.Jag har precis bytt till låsbart tanklock på bilen där är en sådan lampa som lyser ifall det inte är rätt monterat .Sidan 11 i boken. Där har kommit upp check fuel cap på instrumenpanelen. Kan det vara en sådan enkel grej som att sätta tillbaka det gamla tanklocket så släcks lampan?jappCar tech i ystad har för övrigt diagnosutrustning som kan jobba med din mustang. Citera
Recommended Posts