Jump to content

Motortvätta mustang = trasig mustang?


RoTe

Recommended Posts

Hej kompisar jag vill inte höra att ni står i Farliga ångor och farliga ämnen, jag jobbar bland annat

som RSO ( Regionalt skyddsombud.) och jobbar som fan för att få bort

skitiga och giftiga arbetsplatser så se upp med vad ni gör. :shock:

Kom i håg att du själv är bästa skyddsombudet. :shock:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hej kompisar jag vill inte höra att ni står i Farliga ångor och farliga ämnen, jag jobbar bland annat

som RSO ( Regionalt skyddsombud.) och jobbar som fan för att få bort

skitiga och giftiga arbetsplatser så se upp med vad ni gör. :shock:

Kom i håg att du själv är bästa skyddsombudet. :shock:

MVH Lasse. 8)

*vill inte höra*.... Du vill inte LÄSA, menar du? ;) Sorry för det men kunde inte låta bli att vara kvick där men fattar poängen.

Pools. Det gällde brakecleaner som finns hos mekonomen.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick rådet att INTE använda högtryckstvätt eller vanlig vattenslang pga elektronik, databoxar etc mår inte bra av vatten samt om man har verklig otur, kan topplocket (aluminium)spricka. En gång använde jag vattenslang men resultatet blev ketchupeffekt på motorn. Sen dess använder jag vattenspruta för krukväxter typ och svamp. Blanda med vatten och vanlig bilschampoo i sprutan och kör med duschläge på munstycket. Funkar bra och inget krångel uppstår efteråt.

BRA IDE! Ja har använnt slang o svamp strilar försiktigt o undviker stift o spolar o elektronik box går jättebra än :crazy:

Tja min 9000 motortvättas ofta utan urskiljning o hitills inga problem.

Borde räcka med common sense

Som sagt bilen stannar ju inte när det störtregnar o maan kör genom jättemycke vatten ju:)

VIKTIGASTE EFTER EN MOTORTVÄTT ÄR ATT LÅTA MOTORN GÅ VARM SÅ TORKAR UTRYMMET UR. TYCKER IALLA FALL JA :P

Link to comment
Share on other sites

Idag funkade den utan att jag gjorde något... Men traction control funkar inte samt att bilen ibland inte låser dörrarna när man kör iväg. Antar att de tar signal från samma givare? Men hastighetsmätaren funkar.

Dock är den inte alls pigg längre, känns som man tappat 100hk... :?

Inga felkoder finns dock längre. Inga felkoder trots strulande traction control.

Ett litet sidospår på denna tråden då :--

Ska dörrarna låsa när man åker iväg, kan inte komma ihåg att min beter sig så....???

Link to comment
Share on other sites

Idag funkade den utan att jag gjorde något... Men traction control funkar inte samt att bilen ibland inte låser dörrarna när man kör iväg. Antar att de tar signal från samma givare? Men hastighetsmätaren funkar.

Dock är den inte alls pigg längre, känns som man tappat 100hk... :?

Inga felkoder finns dock längre. Inga felkoder trots strulande traction control.

Ett litet sidospår på denna tråden då :--

Ska dörrarna låsa när man åker iväg, kan inte komma ihåg att min beter sig så....???

Ja det är så original, dörrarna ska låsa när bilen rullar. Detta för att förhindra Grand Theft Auto... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag fick rådet att INTE använda högtryckstvätt eller vanlig vattenslang pga elektronik, databoxar etc mår inte bra av vatten samt om man har verklig otur, kan topplocket (aluminium)spricka. En gång använde jag vattenslang men resultatet blev ketchupeffekt på motorn. Sen dess använder jag vattenspruta för krukväxter typ och svamp. Blanda med vatten och vanlig bilschampoo i sprutan och kör med duschläge på munstycket. Funkar bra och inget krångel uppstår efteråt.

BRA IDE! Ja har använnt slang o svamp strilar försiktigt o undviker stift o spolar o elektronik box går jättebra än :crazy:

Tja min 9000 motortvättas ofta utan urskiljning o hitills inga problem.

Borde räcka med common sense

Som sagt bilen stannar ju inte när det störtregnar o maan kör genom jättemycke vatten ju:)

VIKTIGASTE EFTER EN MOTORTVÄTT ÄR ATT LÅTA MOTORN GÅ VARM SÅ TORKAR UTRYMMET UR. TYCKER IALLA FALL JA :P

Ja, prova du vattensprutan vid nästa motortvätt. Jag låter också motorn gå varm efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...