429SCJ-R Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Igår fick jag äntligen tummen ur och satte dit en korrekt originalfördelare som jag lät Mel's ignition i USA renovera samt montera en pertronix. Jag kan rekomendera Mel då har renoverar och ställer in en fördelare för ca 150$. Fördelaren med tillhörande tändspole hade nu legat i ett år på arbetsbänken så det tog sin tid. Det kommer nog att krävas lite finjusterande innan bilen kommer att gå klockrent i alla lägen då nu samtliga vakuum justeringar är inkopplade, men helt klart så finns det mer kraft när man väl ger ett kraftfullt gaspådrag.Sedan känns det mycket bra att äntligen fått ansluta diverse vakuum uttag och el anslutningar och därmed komma ett steg längre mot original utseendet i motorrummet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Snyggt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats g johansson Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Riktigt imponerande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Hej.Det är ett av det trevligaste motorrum jag sett pålänge, mycket trevligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornpersson Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Ja, vafasen mitt motorrum ser ut som under motorkåpan på en 20 år gammal åkgräsklippare i jämförelse Supersnyggt 429SCJ-R ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
429SCJ-R Posted May 26, 2008 Author Report Share Posted May 26, 2008 Man får tacka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts