Jump to content

Trim


Vibrant Red

Recommended Posts

Frågar mig också varför?

Jag åker med TrickFlow EFI-kit på min 93a GT sedan några år och kan bara varmt rekomendera. Ett problem i ditt fall och alla andra 94-95 Mustanger är att det blir trångt. TrickFlow topparna är höga med dess kåpor för att klara rullvipporna samt att insuget reser sig en bit längre än standard. Så kolla upp att det verkligen får plats under Din huv om du inte vill byta till en lite högre.... Datorn bryr sig inte om vad du har för toppar eller kam och EFI-kittet klarar sig bra med #24 spridare så det går bra ändå.

Link to comment
Share on other sites

Varför?

Enligt jänkarna så klarar inte 94ans styrenhet att man börjar labborera med bränslet o kammen.

Har dom fel eller har jag misuppfattat?

Just nu spelar det inte så stor roll jag hade tänkt börja i andra änden bakväxel,väghållning och bromsar.

Henke

Link to comment
Share on other sites

Det är väl Ford eec-IV i 93an precis som i 94an.. kanske skiljer lite i programering? isåfall är det väl battre att lägga pengarna på t.ex en tweecer så man kan ändra ytterligare efter behov?

Om du missuppfattat eller ej kan jag inte svara på, därför jag fråga ;)

Link to comment
Share on other sites

Kolla vad du har för dator... EEC-IV är ju typen egentligen, finns ett flertal versioner att välja på där. Kan ju vara något speciellt med just 94an. På min 93a heter den A3M och funkar fint ihop med Tweecer, eller TweecerRT som jag pillar med...

Har fortfarande svårt att tänka mig att du ska behöva byta dator för något sånt. Om det nu är Trickflow EFI kittet du tänker på med toppar, steg 1 kam mm och tänker köra med #24 spridare och lite större pump tex 190lph så klarar datorn detta fint med en luftmassemätare uppsatt för just #24 spridarna.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...