Fredrik_h May 29, 2008 Report May 29, 2008 Hej!Efter en renovering av förgasaren verkar det nu som om bilen går rikt på bensin (det ryker en del).Vi har prövat att skruva på dom båda blandningsskruvarna men ej fått till det riktigt, det händer i stort sett ingenting när vi skruvar på dom, bilen ryker ändå. Och vi märker ingen påtaglig skillnad på hur motorn går.Kanske behöver vi ha isär förgasaren igen för att ändra någon inställning där?Väldigt tacksam för hjälp om detta.Mvh Fredrik och Sten. Citera
CMC 1061 Berra May 29, 2008 Report May 29, 2008 Vilket märke på förgasaren är det? Om det är en holley så kan flotörnivån vara för hög. Men du skriver ryker. Är det svart rök eller någon annan rök som kommer? Om den är svart så går den rikt. Det är luft skruvar på Holley. Inte bland skruvar. Och dom ska va på en grund inställning ettoch halvt varv utskruvna. Där efter rekomenderar jag en Co mätare för finjustering. Berra Citera
Fredrik_h May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 Hej!Förgasaren är en Autolite 4300. Och den ryker helt klart svart.Vi har justerat luftskruvarna fram och tillbaka men det gör ingen skillnad, den ryker svart ändå.Kan det ha något med inställningana vi gjorde inne i förgasaren vad det gäller flottören?Tacksam för svar / Fredrik & Sten. Citera
CMC 1061 Berra May 29, 2008 Report May 29, 2008 Autolite är jag inte bra på. Men det verkar som om flotören stänger för sent. Den är för högt upp. Då brukar dom bli rikarae på bränsle.Hoppas det går bra.Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 29, 2008 Report May 29, 2008 Hej.4300 är en förgasartyp som kräver lite mer nogainställning för att fungera, du har två nålventilersom skall justeras rätt. Jag har slagits massor med min 4300 och nu gården j-lit bra, jag kan kanske ge dig lite råd, användmin privata mail så skall jag rota i minna anteckningar. Citera
Recommended Posts