JanneJ June 1, 2008 Report Share June 1, 2008 Kollade oljan i växellådan idag, blev mycket förvånad när jag granskade oljestickan. På stickan står det : nicht überfüllen !Anade direkt att det här kan inte vara en original ford oljesticka Efter att ha granskat eländet hittade jag texten GM på handtaget.Jag har inte rätt sticka ( har någonting varit rätt på min bil ?) och därför skulle jag vilja veta hur lång en riktig oljesticka till en FMX-70 ska vara? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanT5 June 2, 2008 Report Share June 2, 2008 Jag mätte lite snabbt på min oljesticka till min FMX.Från insidan av koppen, alltså den delen som ligger emot röret till makering:46cm till full.47,5cm till add. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ June 2, 2008 Author Report Share June 2, 2008 Tackar!min "GM" sticka är 59 cm lång och jag förstår nu att jag har för låg oljenivå i lådan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts