Tobias CMC1505 June 1, 2008 Report June 1, 2008 Iom att man aldrig lekt med riktiga motorer innan så måste jag ställafrågan; Får jag plats med en 460 motor i min Mach 1 - 71 ?Den är ju på 7.5L och jag tycker dom verkar lite brutal med tanke på att302an tar upp nästan allt motorutrymme i bilen nu. Som sagt, har ju ingen aning men det skulle varit riktigt roligt attfå igång ett kompressormatat monster till nästa sommar. Citera
Tobias CMC1505 June 1, 2008 Author Report June 1, 2008 Fasen vad bra. Då blir det projekt till vintern!Snygg bil förresten. Citera
ThomasFB June 2, 2008 Report June 2, 2008 Köregenskaperna blir också "brutala" med så mycket vikt framtill.... Citera
ThomasFB June 2, 2008 Report June 2, 2008 Du kan här ärligt beskriva hur 71:an tar sej genom varierande kurvor och svängar vid lite aggressivare körning, jag tar gärna del av upplevelserna. Citera
Bobbe cmc 2103 June 2, 2008 Report June 2, 2008 Vadå svänga?Menar du att det ska funka samtidigt som man kör?.....Jo,man får planera sin körning mycket väl. Skämt åsido,det är helt klart att med tyngden som är så blir det lite lätt ( )understyrt ,men man vänjer sig vid allt. Citera
Tobias CMC1505 June 2, 2008 Author Report June 2, 2008 Se min signatur! Fasen vad trevligt! (Dock blir man ju inte värst längre då )Ska bli roligt att få fixa till bilen i vinter faktiskt, är lite så man längtar.Däremot så är jag ändå mäkta nöjd att jag får köra Mustang i sommar. Citera
Punkan June 2, 2008 Report June 2, 2008 Se min signatur! Fasen vad trevligt! (Dock blir man ju inte värst längre då )Ska bli roligt att få fixa till bilen i vinter faktiskt, är lite så man längtar.Däremot så är jag ändå mäkta nöjd att jag får köra Mustang i sommar. Tycker jag du ska vara, du har inget att skämmas för med din musse Citera
JohnB June 2, 2008 Report June 2, 2008 Iom att man aldrig lekt med riktiga motorer innan så måste jag ställafrågan; Får jag plats med en 460 motor i min Mach 1 - 71 ?. 460 er ju samma motorfamilie som 429.Og 429 fanns orginalmonterad i 71, så visst finns det plass. John Citera
Recommended Posts