Jump to content

Får inte igång bilen.........


pineman

Recommended Posts

Fan skulle ta ut bilen på en runda i dag men den vill inte gå igång. Batteriet inget fel, det bara tickar när jag vrider om nyckeln.

Kan det vara startmotorn????? så jävla typiskt, jag har inte haft ett endaste fel på bilen under tre år, så händer detta. Vad kan det vara för fel? Nån som vet??

Om det är startmotorn, är det då ett stort jobb och vad kan det isf landa på. Lagom till semestern när stålar ska läggas på annat en att reparera bilen.....

eller kan det bara vara en säkring???

HJÄLP............ :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jo efter lite funderingar så gick radion igång lite halvt när jag drog igång tändningen för att sedan dö. Jag stänger alltid av radion innan tändningen men måste ha glömt det förra gången. Jag har råkat ut för detta en gång tidigare när jag nyss köpt bilen.

Så radion småtjyvar ström om man inte stänger av den manuellt, har jag rätt då?

Tack grufman.....Nu känns det bättre. Jag laddar batteriet i morgon..... :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Alltid stänga av radion manuellt. ;)

Kan vara läge att handla nytt batteri också om du dragit ur det totalt två ggr. Det tar stryk och batterier håller inte för evigt.

Link to comment
Share on other sites

Grufman rules.... 8)8)8)

Å batterier är känsliga saker - så var beredd på att det inte håller laddning lika bra längre.....

Link to comment
Share on other sites

jo, dom där radiosarna kan vara lite luriga ibland. Vi har dessutom sålt en del originalbatterier så dom går åt! "tyvärr"... trist på så ny bil. Men det är korrekt, batteriet tar redigt med stryk om man drar ut det helt.

Link to comment
Share on other sites

Köp en c-tek laddare. Denna underhållsladdar och frächar upp batterier. Suverän att ha stående på bilen när man inte använder den.

Se mer på http://www.ctek.se

Kan bara hålla med. Ctec använder högrekvent underhållsladdning som gör batteriet mår bättre än med traditionella laddare. Funkar till MC:n, Bilen, Trädgårdstraktorn m.m.

Oumbärlig under vinterförvaringen.

En himla bra investering.

Link to comment
Share on other sites

varför måste man ladda över vintern... tar loss polerna och lägger tbx dem te våren aldri några problem så... :roll:

Varför skruva i onödan. Koppla in laddaren på hösten. Koppla loss på våren. Aldrig några bekymmer.

Laddaren väcker även liv i gamla och trötta batterier. Trodde först inte själv på detta, blev dock överbevisad och kommer aldrig att använda någon annan laddare.

Link to comment
Share on other sites

varför måste man ladda över vintern... tar loss polerna och lägger tbx dem te våren aldri några problem så... :roll:

Varför skruva i onödan. Koppla in laddaren på hösten. Koppla loss på våren. Aldrig några bekymmer.

Laddaren väcker även liv i gamla och trötta batterier. Trodde först inte själv på detta, blev dock överbevisad och kommer aldrig att använda någon annan laddare.

Inhandlar en sådan till hösten........
Link to comment
Share on other sites

Vilken typ av laddaren från ctek ska man ha?

Själv kör jag MULTI XS 3600 till bilen/arna. Har oxå en större variant till husvagnen och traktorn (MULTI XS 7000), då denna har supply läge och lite högre laddström (klarar 14-225Ah). 3600 klarar att ladda bly/syrabatterier (Öppna, MF, GEL och AGM) från 1,2Ah till 120Ah, så den fungerar även på små mc-batterier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...