Jump to content

Kolla upp en bil?


Recommended Posts

Hej

Har köpt en Ford Mustang -65 nyligen som jag skulle vilja kolla upp lite.

Har fått med ganska mycket dokumentation med bilen men det finns ett par saker som jag skulle vilja kolla upp.

Går det kolla historiken i USA på motsvarande vägverket?

Ska tydligen komma från Californien år 2000.

Bilen är en vit -HT med svart vinyltak och soffa fram o röd inredning.Har importerats av en kille i Linköping 2000 men togs inte i trafik förrän 2004. Kanske någon som känner igen bilen eller sett den i linköping?

Mvh Håkan Lindahl

Link to comment
Share on other sites

Din bil är för gammal för CarFax, så var beredd på en del arbete.

Har Du en kopia på titlen ? De två senaste ägarna stod med på den Texas title jag fick när jag köpte min bil. Den senaste ägaren hade registrerat bilen i 428CJ registret så han var lätt att få kontakt med. Ägaren före honom hittade jag tack vare att han hade ett ovanligt namn som jag helt enkelt sökte på, och hittade en annons där han sålde en TV-apparat ;)

Du kan försöka med att kontakta Kaliforniens DMV (Department of Motor Vehicles). Egentligen tror jag inte att lagarna i Kalifornien tillåter dem att lämna ut uppgifter på föregående ägare, men man kan ju alltid fråga.

Ställ frågor på Amerikanska forum, Du kan ha tur.

Link to comment
Share on other sites

Hej Håkan !

Jag har tyvärr inte sett bilen i Linköping men den ser fin ut tycker jag.

Men ta reda på genom vägverket i Sverige vad han som importerade bilen heter och så kan du ta kontakt med honom.

Han kanske besitter en hel del info.

Jag själv gjorde så när jag köpte min bil på Gotland och det var en kille i Stockholm som hade importerat min, jag ringde upp honom och frågade lite och jag fick veta en hel del.

Jag skrev även ett brev till den som hade varit registrerad ägare i USA

enligt titel:n men jag fick inget svar därifrån.

Jag tror att det är bökigt att spåra ägare i USA, men det finns det nog andra som kan svara på.

P.s Hoppas att du kan komma på Vätterbygden träffar, iallafall till Gränna,

kolla träffkalendern på Vätterbygden på Startsidan D.s

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...