Jump to content

Att ha med, att tänka på vid regbes


Alabama Grill

Recommended Posts

Ja, som rubriken låter, vad är ett måste att medbringa till regbesiktning? Kommer att behöva åka 10 mil (gävle till uppsala) för att jag tog tidigast möjliga lucka och har därför ingen lust att åka hem o komplettera.

Instruktionsbok, varningstriangel, bullerintyg samt papper från VVs ursprungskontroll.....behövs nåt mer?

Link to comment
Share on other sites

japp. bilen

;-)

jösses....

Ringde VV som kopplade runt mig till 5 personer, när de skulle koppla mig till en ingenjör så la jag på luren. Hade då suttit i över 20 minuter o väntat.

Nå väl, fick följande svar av en bekant:

- Ta med det beslut om godkänd ursprungskontroll, som man fått av Vägverket, till Bilprovningen.

- Den som fordonet ska registreras på, måste vara den samma som har ansökt om och fått beslut om godkänd ursprungskontroll.

- Den som inställer fordonet till registreringsbesiktning hos Bilprovningen ska kunna legitimera sig med giltig legitimationshandling för att registreringsbesiktningen ska kunna utföras.

- En Registreringsanmälan måste undertecknas vid registreringsbesiktningen och att Registreringsanmälan endast får undertecknas av den som fordonet ska registreras på eller av ett ombud som finns angiven i fullmakt.

- Påminn besiktningsmannen om att en regplåt mod US. size ska skickas.

Link to comment
Share on other sites

Kan meddela att fullmakten ska vara EXAKT som vägverket annonserar om. En kompis pkte dit idag på att det var fel formulerat på nån punkt.

Nu får han vänta 2 veckor på ny besiktning.

Helt sjukt...bilprovningen i Västerås (Som även har regeln att man ej kan besikta bilen i samband med regbesiktning utan måste vänta 4 dagar)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Reggbesikta min i dag i sollentuna dvs 50 mil tur&retur och så har de fel i sin dator så jag måste åka till Linköping och göra om kontrollbesiktningen. Givetvis bokar man på en besiktning som har våg, så väger de in bilen åt dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...