Jump to content

Recommended Posts

Hejsan,

Jag har nyligen köpt en Mustang GT -06 och när jag tankade första gången gick det bara in ca 35 liter. Först tänkte jag att den hade samma problem som Corvette C5 då pumpen slutar att fylla trots att tanken inte är full men tank indikatorn visar på full.

Vad kan vara fel? För det kan väl inte stämma att denna törstiga bil bara tar 40 liter?

PS: Djävligt skön bil annars :--

tankproblem. Testa att tanka på annan mack, annars är det ny tank + tankrör som gäller. eller är det så att soppan står hela vägen upp i röret efter 35 liter?

40 liter, fan då kommer du ju bara 20 mil, hehehe.....

Jag bytte tankrör och problemet är nästan löst. Jag får även iblan vrida munstycket ett halvt varv och då brukar det funka. Jag brukar kolla färddatorn och ser hur mycket soppa han slukat och hoppas på att det går att fylla lika mycket igen (funkar för det mesta)

Vem har sagt att amerikanska bilar är precisions byggen? Ingen tror jag....

Jag gör likaså.... beräknar lite grann...

Vet jag att jag har 10 mil kvar till tom tank, gör jag så här:

Väljer en pump som inte har vidrigt högt tryck, QSTAR-mackarna brukar alltid funka bra...

Sen trycker jag med fullt ös i ca 30 liter.... därefter (UTAN ATT SLÄPPA, FÖR DÅ ÄR DET KLIPPT) kör jag på sakta fart tills munstycket slår av...

Det blir alltid fullt, men rinner inte över....

Släpper jag handtaget mitt i då blir det ALLTID nåt jäkla baklås i röret, och man får inte i en droppe till, klick, klick , klick, sen blir man GALEN...

Man lär sig....