Jump to content

Diverse frågor!!


danne77

Recommended Posts

För det första så låter min styrservopump som en kompressor.. ett svagt missljud hela tiden som blir starkare då man svänger. Jag har bytt olja 2ggr och tappat ur hela systemet men ljudet har inte minskat. Det har varit så här i snart 8 år och det har inte blivet värre men frågan kvarstår, VAD kan man göra åt det?

Nästa fråga handlar om oljetryck, enligt orginalmätaren har jag ett olje tyck på ca 1/4del av mätaren, är detta lågt eller ok att köra med? Vet ju heller inte hur bra mätaren stämmer.

Är det någon som har en uppfattning om hur högt co halten ska ligga på tomgång? förstår att denna fråga är svår att svara på.. Just nu ligger jag på 4,4 (precis på gränsen) och där har jag åxo best svar vid gaspådrag. Det sitter en 4-ports holley som är ombyggd av holley men den lappen var oläslig.. så storleken har jag ingen aning om..

Bränsleförbrukning... ca 1,8 l/m låter detta normalt på en 302 med en holley 4-ports, edelbrok preformence insug samt hockers... ???

Tacksam för alla svar jga kan få! Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Renovera eller byt servopump, co är ganska normalt värde,

bensinförbrukningen beror nog på hur mycket gasfoten

trampar. :?

Min musse tar ca: 1,5 liter mil vid landsvägskörning, jag

har ibland väldigt tung gasfot, co 3,5. 8):roll:

Oljetrycket som du har är säkert normalt för en 8a som körs

normalt, man påverkar oljetrycket med motorvarv, oljetrycket

påverkas också av vilket värde oljan har. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...