Jump to content

Väntar väntar vä.................


*Micke*

Recommended Posts

Först väntar man i 3mån. på bilen ska komma hem :?

Sen får man vänta på att ursprungskontrollen ska bli klar!. som fortfarande inte är klar (Nu 16 dagar) :(

Sen ska man få en tid för reg.bes :shock: nu i semester tider... roligt det här :twisted: .

// Micke.

Link to comment
Share on other sites

Först väntar man i 3mån. på bilen ska komma hem :?

Sen får man vänta på att ursprungskontrollen ska bli klar!. som fortfarande inte är klar (Nu 16 dagar) :(

Sen ska man få en tid för reg.bes :shock: nu i semester tider... roligt det här :twisted: .

// Micke.

Det var dom längsta dagarna i mitt liv! Man hinner fundera en del över den stelbenta svenska byråkratin. När jag väntade på att ursprungskontrollen skulle bli klar ser jag på VVs hemsida att servern för Europa import ligger nere. Jippie tänkte jag då min bil kommer från USA, men ack vad fel man kan ha! Bilen kunde ju vara såld till Europa och sen skickad tillbaka till USA för att sen skickas till Sverige i gen! Inte dåligt vilken resa för en bil som är tillverkad 2007!

Link to comment
Share on other sites

I dag känns det lite bättre :) Ursprungskontrollen är klar :D

Och fick en tid för reg.besiktning den 28/7 i Falun

men ska försöka få en tidigare tid! vill juu köra NU :-- .

// micke.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte 10 mil till Uppsala för att "tjäna in" 10 dagar. Det var det värt. Besiktade på en tisdag, regplåtarna låg i brevlådan på fredag, tyvärr så kom dom med en liten och en stor skylt. Beställde dock en liten plåt att ha i fram på www.vv.se. 60 spänn, men det är det värt. Att ställa på bilen via internet gick också alldeles utmärkt. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har inte bestämt mig :roll:

Annars river jag ur det i morgon (söndag) och sätter i org.luftfilter.

Om det nu behövs :?: .

Ska sätta tillbaka org.ljuddämparna med(det går fort).

// Micke.

Link to comment
Share on other sites

Ytterst tveksamt att du ska få nedslag på CAI. Men, du vet precis som jag, att det inte är läge o chansa när man äntligen fått regbesiktningstid och vill ha bilen körklar a.s.a.p :shock: tänk om det inte går...tänk om det inte går..., svårt val. Men å andra sidan så bor jag 10 minuter från stationen och har orginalfiltret liggandes, så trilskas de får du väl svänga förbi så monterar vi på grejjorna på 10 röda så får väl gubbarna kika på det igen då.

Link to comment
Share on other sites

Besiktningsmannen sa att han skulle beställa 2 st små :-- .

Har själv stått i garaget halva dagen och gjort rent rutorna på dörrarna :evil: fick riva bort toningen.

Det var xtremt lite tonat. så det har inte gjort något.

Men ett jävla jobb att få bort limmet :x .

// Micke.

Link to comment
Share on other sites

Kul att dom aldrig någonsin kan bestämma sig för vilken skylt det ska sitta fram...

Ang limmet så ska du använda ett fönsterputs i skumform. Jag använde turtle fönsterputs och limmet gick från stenhårt till degmjukt och då kunde man enkelt torka bort det.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...