Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_57474

Hej

Ja jag har det och det är väldigt lätt att göra.

Du behöver en vinkelslip, borrmaskin, gängtapp och maskeringstejp

Helst är bäst att göra detta med motorn ur och renplockad

Men det går att göra det med motorn inuti bilen men känns trång och jävligt att hålla på rengöra efter slip och borr.

Det är då maskeringstejpen behövs för att tejpa för alla hål så inga slipspån åker ner i oljekanalerna.

Först måste man slipa i blocket för att ta bort eventuella kanter i blocket som är i vägen för de nya gaffelstyrningarna som styr lyftarna

Sen är det bara placera "plåtspindeln" mot blocket och borra hål och därefter gänga med gängtappen.

Tips här är att fästa en magnet på borren så stannar spånorna på borren.

Man ska dessutom inte borra igenom blocket så spånorna kan ändå inte falla igenom blocket

Det är grova toleranser på placeringen så det är svårt att göra fel.

Så här ser det ut på Fords rullkamsmotorer så det är väldigt driftsäkert.

Det är ju naturligtvis enklare med lyftare som hänger ihop i en länk då slipper du borra men mycket dyrare.

Vet inte om det är lika driftsäkert eftersom det är flera rörliga delar men det är bara min gissning.

Typ denna

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CRN%2D36532%2D16&autoview=sku

Om det är värt konvertera till rullkam eller ej beror ju på vem man frågar.

Det breda effektregister man får påverka mig så pass att jag ALDRIG mer kommer köra en motor utan rulle.

  • Author
comment_57521

Tack för ett bra svar. Är inte så inne på lyftarna med länkage som du säger ju mindre rörliga delar = mindre risk för fel. (Men prio ett är nya däck slirar nu på rullen även med fungerande diff. å utan broms.)Två stora puckar. Nu när man vant sig med någorlunda vrid /kraft vill man bara ha mer. Så nu har urspårningen börjat igen. :-- . Börjar med att man bara ska tuffa runt å äta mjukglass slutar som vanligt med i med allt som går + lite mer. :roll:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.