Gtttggg Posted July 13, 2008 Report Posted July 13, 2008 Jag var på museum idag och bland bilarna såg jag en grön Mustang cab -67. Den såg bra ut och i motorrummet med sin V8 men jag tyckte det var sorgligt att den ska stå där och inte få rulla ute på vägarna istället. Jag fick reda på chassinumret i motorrummet eftersom den hade inga svenska skyltar. Endast bakre skylten från Virginia. Numret är: 7R030199627Är det nån som vill spåra bilen Bara lite nyfis. Quote
Bobbe cmc 2103 Posted July 13, 2008 Report Posted July 13, 2008 -67:a, ihopsatt i San José,California Quote
Gtttggg Posted July 13, 2008 Author Report Posted July 13, 2008 -67:a, ihopsatt i San José,CaliforniaVar det allt? Quote
Nenne Posted July 13, 2008 Report Posted July 13, 2008 Förutom årsmodell (7 = 1967), sammansättningsfabrik (R = San José, CA), karossmodell (03 = kabriolet) och motor får man inte ut något av chassinumret, som i det här fallet är felaktigt. Ford använde inte O som motorkod (5:e tecknet), måste vara något annat, C kanske (289-2V).Warranty plåten i dörren innehåller lite mer detaljer som färg, inredning, transmission och bakaxel, och hade det inte varit en San José bil så hade det dessutom kunnat finnas en Body Buck Tag att avkoda. Quote
Gtttggg Posted July 14, 2008 Author Report Posted July 14, 2008 Hmmmm... jag borde kollat warranty-plåten i dörren instället. Där står det ju mer siffror. Man kan inte tänka på allt. Det stod att den har inte varit svetsad samt den är lågmilare. För er som bor i Skåne, kan jag tipsa att bilen står på 50-talsmuseet i Tomelilla om ni vill ta er en titt på den. Quote
bosewallius Posted July 14, 2008 Report Posted July 14, 2008 Om det ar ett Q istallet for O ar det en Shelby GT500 fran 67.A andra sidan gjordes bara en prototyp convertible under 1967sa det ar formodligen ett C.Mvh Bosse Quote
Recommended Posts