Jump to content

Featured Replies

comment_57669
Hejsan.

Har just köpt en 65a 6a, Aut och med soffa (svart standard inredning) och guld-brun lack, Hur många gjordes i denna snik modell -65? :oops:

Vilka böcker i ämnet Mustang bör man ha i bokhyllan?

Tyvärr finns det inte så mycket statistik och uppgifter att hitta på 65-66 Mustang (1967 och senare finns det mycket mer, man kan på dessa t o m köpa en rapport på hur just ens egen bil var utrustad från fabrik, från www.martiauto.com ). För -65 finns nog bara de tillverkningssiffror du kan hitta under "teknik" här på Mustangklubbens hemsida ( http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1019 sedan får du scrolla ner en bit).

En bra bok att börja med är "Den Svenska boken om Ford Mustang 1964 1/2-1966".

comment_57674
Hej.

Håller med, fram med fler 6or, en motortyp som

går att få ganska så rapp med lite fantasi. ;)

Nja, Ska lägga krutet på ett annat projekt. Tänkte ha den som den är bara en enklare uppfräschning i vinter.

Jag tyckte jag kände igen den, var på väg att titta på den men råkade köpa min i Västerås litehastigt. Vad fick du ge och hur är skicket?

Ok, det här är lite nördvarning när man har amerikanare...men jag har faktiskt börjat uppskatta 6:an mer och mer. Den drar banne mig ingen soppa! Har nu kört lite blandade småresor samt 100mil landsväg och snittar 0.92l/mil. Ok mina öron saknar v8 muller men min plåbok älskar det :--

• Author
comment_57761
Hejsan.

Har just köpt en 65a 6a, Aut och med soffa (svart standard inredning) och guld-brun lack, Hur många gjordes i denna snik modell -65? :oops:

Vilka böcker i ämnet Mustang bör man ha i bokhyllan?

Tyvärr finns det inte så mycket statistik och uppgifter att hitta på 65-66 Mustang (1967 och senare finns det mycket mer, man kan på dessa t o m köpa en rapport på hur just ens egen bil var utrustad från fabrik, från www.martiauto.com ). För -65 finns nog bara de tillverkningssiffror du kan hitta under "teknik" här på Mustangklubbens hemsida ( http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1019 sedan får du scrolla ner en bit).

En bra bok att börja med är "Den Svenska boken om Ford Mustang 1964 1/2-1966".

Tack för svar!

• Author
comment_57952
Härligt!

Jag gav lite mer, den var i riktigt bra skick sånär på växellådan. 6000/16000mil på mätaren och full dokumetation från 1988-89, tre ägare. Importerades till sverige 65 och den andre ägaren på den kände till hela historien från början till slut. Kul! :D

Oj då, Då är nog din lite finare än vad min är. 8)

• 2 months later...